SFB Fotowedstrijd

Mededelingen van het SFB team en de forumregels. Tevens voor alle feedback en suggesties.
Ger
Oprichter

SFB Fotowedstrijd

Berichtdoor Ger » Wo 01 Feb 2012 11:39

Sword Facts Benelux Fotowedstrijd
Doe mee en win mooie prijzen!

Zwaarden zijn mooie dingen, daarover hoeven we hier niet te discussiëren! En mooie dingen mogen op de foto gezet worden. Aan jullie de schone taak om jouw mooiste zwaard nog eens goed op te poetsen, je camera onder het stof vandaan te halen een geweldig mooie foto te maken. Dit jaar zal het thema "actiefoto's" zijn. Het draait erom een zo mooi mogelijke actiefoto te maken van jouzelf met een zwaard, mes, boog of ander scherp voorwerp. Het maakt hierbij niet uit of je melkpakken doorsnijdt, het de beste uitgevoerde kama is of een mooie pose bij zonsondergang.

Alleen zwaarden?
Nee, zo zijn we niet. Alle wapens die een plaatsje hebben op ons forum mogen voor deze wedstrijd op de foto gezet worden. Dus ook je kruisboog, je hellebaard, je kris en je kama!

Hoe werkt het
Sinds kort hebben we de beschikking over een speciaal hiervoor geïnstalleerde fotogalerij. Iedereen die mee wil doen upload zijn of haar foto naar het hiervoor ingerichte album SFB Fotowedstrijd. Dit is mogelijk gedurende de hele maand februari. We gaan ervan uit dat iedereen in die periode wel de tijd heeft om de foto's te maken en te uploaden.

Vervolgens heeft iedereen 2 weken te tijd om een beoordeling te geven. Dit werkt eenvoudig via het systeem van de fotogalerij. Open een afbeelding, scroll naar beneden en selecteer het cijfer wat je de foto wil geven. Eventueel kun je hier nog commentaar bij plaatsen als je het helemaal te gek vind! Vanzelfsprekend kun je eigen afbeeldingen niet beoordelen. De beoordelingstermijn sluit automatisch op 14 maart.

In de tussentijd zal het team van SFB de foto's als jury beoordelen. Waarom? Lees verder...

Prijzen!
Wat is een wedstrijd zonder prijzen? Om jullie te prikkelen hebben we 2 mooie prijzen gevonden.

De winnaar van de jurybeoordeling krijgt zijn foto op canvas!
Afbeelding
Zorg er dus voor dat je een foto maakt die het waard is om aan de muur te hangen!

En natuurlijk kan een publieksprijs ook niet ontbreken. Uit eigen collectie presenteer ik de United Cutlery Phoenix Combat Knife:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Een mooie RVS dolk, gebaseerd op de rituele dolk van de Klingons uit Star Trek (de Dak'Tagh). Deze dolk is voor degene die van de forumleden de beste beoordeling krijgt!

Nog een paar spelregels...
We houden niet van teveel regels, maar hieronder hebben we er toch een paar om de wedstrijd in goede banen te leiden:
  1. Iedere deelnemer mag maximaal 3 foto's uploaden. Indien toch meerdere foto's worden ingestuurd zullen de nieuwste foto's worden verwijderd;
  2. Indien je een eerdere inzending wil verwijderen omdat je een betere foto hebt, stuur dan even een PB naar een teamlid;
  3. Fotobeoordelingen en commentaren zijn pas zichtbaar na het sluiten van de wedstrijd. Dit is om te voorkomen dat eerdere beoordelingen volgende beïnvloeden;
  4. Beoordeel de foto's naar eer en geweten; ga bijvoorbeeld niet iemand een lage beoordeling geven om er zelf beter uit te komen;
  5. Voor het plaatsen van commentaren gelden dezelfde regels als op de rest van het forum ook gelden;
  6. Vanzelfsprekend kan de juryprijs niet door een van de teamleden gewonnen worden. Teamleden kunnen wel meedingen naar de publieksprijs. Vanzelfsprekend geldt dat laatste niet voor mijzelf aangezien de dolk uit mijn eigen collectie komt. Ik zal daarom zelf niet meedoen.
  7. Alle ingezonden foto's worden eigendom van Sword Facts Benelux;
  8. Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd. Het is niet mogelijk om een alternatieve prijs te ontvangen.

Dus....
Poets je zwaard op, haal je camera onder het stof vandaan, doe je haar goed en maak die foto's! :D

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Richard

Re: SFB Fotowedstrijd

Berichtdoor Richard » Do 02 Feb 2012 9:19

Vandaag een perfect zonnetje voor een mooie buitenfoto.
En morgen? Kans op sneeuw: dat levert ook altijd mooie plaatjes op :thup:

- AKA Dragon's Roar

ti-lite
Moderator

Berichtdoor ti-lite » Vr 03 Feb 2012 11:02

Vergeet dan niet om je kostbare bezit in de olie te zetten.
Anders wordt de volgende foto er een met roest op het blad. :stom:

I must say, to die with one's sword still sheathed is most regrettable.

Miyamoto Musashi

Hans

AtlanticDrive

Berichtdoor AtlanticDrive » Za 04 Feb 2012 1:39

Beste Ger,

ik beschik al over een groot aantal mooie foto's van mezelf met zwaard maar gemaakt vorig jaar en de jaren daarvoor. tellen die ook of moeten ze gemaakt zijn in de wedstrijd periode zelf? :)

groetjes jeroen

Elke weg is anders en toch dezelfde, ook al zijn zij schijnbaar tegenstrijdig.

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Za 04 Feb 2012 9:21

Die tellen ook gewoon mee hoor. Ik zou toch niet weten hoe ik het moet controleren behalve via de EXIF data die toch aan te passen is.
Bovendien gaat het gewoon om de mooiste foto's. :)

AtlanticDrive

Berichtdoor AtlanticDrive » Za 04 Feb 2012 15:37

Bedankt voor je antwoord :)

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Do 23 Feb 2012 10:03

Leuk, die junior. Pas op dat-ie de publieksprijs niet wint, voor je het weet wil hij die ook gebruiken. ;)

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Do 01 Mar 2012 8:42

Zo, vannacht is de inzendingsperiode beëindigd! Vanaf nu heeft iedereen 2 weken de tijd om de foto's te beoordelen. Dat werkt redelijk simpel: ga naar het album en open de foto's die je wilt beoordelen. Scroll naar onderen naar het kopje
Commentaar schrijven over en boordelingen geven op een afbeelding

Daaronder vind je een selectiebox waar je een cijfer kunt geven aan de foto. Klik op bevestig, en klaar!

Dit kun je voor iedere foto in dit album doen. Aan het eind van de rit wordt automatisch de winnaar bekend!

ti-lite
Moderator

Berichtdoor ti-lite » Do 01 Mar 2012 14:23

Je kunt toch niet op je eigen foto stemmen, of wel?

I must say, to die with one's sword still sheathed is most regrettable.

Miyamoto Musashi

Hans

Eamane

Berichtdoor Eamane » Do 01 Mar 2012 14:31

Even geprobeerd:
Nee kan niet ;).

En ik zie staan dat pas vanaf 14 maart (dus wanneer winnaar bekend is) commentaar op de foto's gegeven kan worden. Klopt dit wel?

*Vertrouwen doen wey op ons swaerd*

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Do 01 Mar 2012 17:34

Klopt, commentaren (dus echt een stukje tekst) zijn pas toegestaan nadat de winnaar bekend is. Dat is standaard ingebouwd in het systeem zodat je elkaar niet kunt beïnvloeden.

Eamane

Berichtdoor Eamane » Vr 02 Mar 2012 9:11

Okidoki! :)

*Vertrouwen doen wey op ons swaerd*

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Wo 14 Mar 2012 12:16

Na de jury beoordelings- en stemperiode is het dan nu tijd voor de uitslag! We willen alle kandidaten bedanken voor het meedoen! :D

Winnaar Jury Beoordeling
Opvallend was dat alle juryleden in hun nominatie 2 dezelfde foto's hadden plus 2 die sterk op elkaar leken en dus ook eigenlijk overeen kwamen. Maar welke van de genomineerden waren nu het mooiste? Daar waren we nog niet over uit. Uiteindelijk hebben we gekozen voor Junior in actie van Insane:
[album]20[/album]
De lol die Junior heeft straalt er vanaf, en daar gaat het natuurlijk om. Insane, gefeliciteerd! Jij krijgt deze foto op canvas!

Winnaar Publieksprijs
Dan was er natuurlijk nog de publieksprijs, en ook hier was het spannend. Het moet gezegd worden dat de top 3 van de publieksprijs ook genomineerd was voor de juryprijs, dus ons oordeel ligt dicht bij die van de forumleden. De nummers 1, 2 en 3 zijn geworden:
[album]18[/album]
tsuiraku tsuki van AtlanticDrive met een 8,8

[album]23[/album]
Eamane met boog van Eamane met een 8,6

[album]22[/album]
Eamane met zwaard van Eamane met een 8,2

Het was dus erg close, maar tsuiraku tsuki van AtlanticDrive heeft gewonnen! Gefeliciteerd, jij krijgt de United Cutlery Phoenix Combat Knife!

De winnaars krijgen binnenkort een persoonlijk bericht in verband met de prijzen.

Allemaal bedankt voor het meedoen en nogmaals onze felicitaties naar de winnaars! :D

AtlanticDrive

Berichtdoor AtlanticDrive » Wo 14 Mar 2012 13:00

IK BEN SUPERBLIJ HIERMEE.

Voor allen die op deze foto gestemd hebben, hartelijk bedankt voor jullie stemmen! Ik zal een hele mooie foto met deze prachtige Klingon Dolk maken (verkleed als Klingon laat ik in het midden)! En hij krijgt een ereplaats in mijn sword shrine!

De foto's die op de tweede plaats waren gekomen had ik zelf volgens mij een 10 en een 9 gegeven! Zelf ben ik lang zo knap niet als de dame op de foto, maar in ieder geval nogmaals THANKSSSSS zo goed om dit te horen op een grijze doordeweekse nederlandse dag!

groetjes jeroen

linknl

Berichtdoor linknl » Wo 14 Mar 2012 18:02

Winnaars van Harte mooie foto's.

More sweat in training is less blood in combat.

Terug naar “Mededelingen en feedback”