Bereikbaarheid/downtime site

Mededelingen van het SFB team en de forumregels. Tevens voor alle feedback en suggesties.
Ger
Oprichter

Bereikbaarheid/downtime site

Berichtdoor Ger » Di 12 Nov 2013 18:37

Vandaag is Sword Facts Benelux enkele uren uit de lucht geweest. Het forum is weer online zoals je ziet, maar de rest is voorlopig nog even uit de lucht. Alles van buiten het forum wordt nu even doorgeleid naar de forum index.

De reden hiervoor is dat onze host merkte dat er vanuit een deel van de site ineens heel veel emailverkeer kwam wat niet te verklaren viel. Nader onderzoek wees uit dat er in een verouderd onderdeel een lek zat waardoor we helaas onderdeel waren van een botnet. Dit heeft gelukkig maar kort geduurd. Er zijn geen privégegevens en/of wachtwoorden buitgemaakt; het ging puur om een misbruik van het emailsysteem.

Inmiddels zijn de nodige maatregelen genomen. Het forum is weer in de lucht en dat lijkt me het belangrijkste. Ik ga nog even kijken hoe ik de rest weer in de lucht ga krijgen, daarover later meer.

PS: Het kan zijn dat bepaalde onderdelen van het forum (met name die eigenschappen delen met andere onderdelen van de site) nog even niet goed werken. Ook daar wordt aan gewerkt.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Rowan McDirk

Re: Bereikbaarheid/downtime site

Berichtdoor Rowan McDirk » Di 12 Nov 2013 19:50

Ik had het deze middag gemerkt.
Bedankt om te melden en op te lossen.

pieterjt

Berichtdoor pieterjt » Di 12 Nov 2013 20:20

Ik schrok al, het einde van swordfactsbenelux :wall:

Gelukkig is het weer opgelost!!

Men moet het ijzer smeden als het heet is.

Pieter.

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Wo 13 Nov 2013 15:04

Zo, het was even flink doorpezen, maar de rest van de site is ook weer in de lucht! :D

Onze wiki is hierbij overigens wel komen te vervallen. De reden hiervoor is tweeledig; het zou heel veel werk zijn om het weer goed terug te krijgen, en de hoeveelheid informatie die erop stond was na ruim vier jaar nog steeds maar heel beperkt. De tijd die het terughalen van de wiki zou kosten staat in geen verhouding tot de meerwaarde ervan, helaas...

Buiten de wiki om zou volgens mij alles het weer moeten doen. Mocht je nog rare dingen tegenkomen: laat het me vooral weten. Ik zal er dan z.s.m. naar kijken.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

ti-lite
Moderator

Berichtdoor ti-lite » Do 14 Nov 2013 9:33

Mooi dat het weer opgelost is.

I must say, to die with one's sword still sheathed is most regrettable.

Miyamoto Musashi

Hans

Terug naar “Mededelingen en feedback”