food for thought

Mededelingen van het SFB team en de forumregels. Tevens voor alle feedback en suggesties.
Kubikiri Asa

food for thought

Berichtdoor Kubikiri Asa » Zo 27 Jul 2014 13:36

Veel van de topics op het forum gaan de laatste tijd over "zwaarden" (van zolder, van grootvader etc.) welke "gevonden/gekregen" zijn en de mogelijke waarde hiervan.
Nu kan ik in de forumregels hier niets over vinden maar het begint, naar mijn idee, meer een forum voor taxaties te worden dan een forum waar informatie gedeeld wordt en "verzamelstukken" besproken worden.

Hoe denken de mede forumleden hierover?

Baka Mo Ichi-Gei. (Even a fool has one talent.)

pieterjt

Re: food for thought

Berichtdoor pieterjt » Zo 27 Jul 2014 19:13

kubi,

Ik ben het hier wel mee eens, die bepaalde personen komen hier alleen maar om informatie te vragen om het vervolgens "copy" "paste" op marktplaats oid te zetten.
Zeker als er een waarde bij gezet wordt.

maar hoe we hier mee om moeten gaan weet ik ook niet helemaal??? :roll:

Men moet het ijzer smeden als het heet is.

Pieter.

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Ma 28 Jul 2014 10:15

Ik kan me voorstellen dat het niet altijd even prettig is inderdaad. Aan de andere kant: je hoeft natuurlijk ook niet te reageren op zulke topics. Als je de indruk hebt dat het een one-day-fly is die alleen maar even de waarde wil weten en je hebt geen zin om daarop in te gaan, dan laat je het topic lekker links liggen.

Dit typende bedenk ik me: is het een idee om een centraal "Wat is dit waard"-topic te openen waar zulke vragen in gesteld kunnen worden? Dat houdt de rest van het forum wat schoon wellicht.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Kubikiri Asa

Berichtdoor Kubikiri Asa » Ma 28 Jul 2014 11:38

Ger, Pieter,
Het zal de "zendeling" in mij wel zijn, ik heb altijd toch weer vaag de hoop dat er nog meer liefhebbers van blanke wapens (in welke vorm dan ook) zijn. :stom:
Voor mij is de lol om meer te weten te komen over sommige blanke wapens, en de info daarover te delen, en dan samen eventueel tot een "uitkomst" te komen.

Dit typende bedenk ik me: is het een idee om een centraal "Wat is dit waard"-topic te openen waar zulke vragen in gesteld kunnen worden? Dat houdt de rest van het forum wat schoon wellicht.

Er zijn fora waar "waarde" niet besproken wordt, van een vage beschrijving en/of foto is niet altijd iets "zinnigs" te zeggen.
of de regel invoeren dat men eerst aan een aantal topics deelgenomen moet hebben voordat er over waarde gesproken of iets te koop aangeboden wordt, maar dat zijn weer regeltjes waarmee je drempel verhogend werkt. (lijkt me niet de bedoeling)

Een "wat is het waard topic" zou een optie kunnen zijn maar dat lijkt toch ook weer op "kijk eens wat ik hier heb".
Ben je niet bang dat, dat dan het meest gebruikte topic gaat worden?
en ga je dan niet voorbij aan het idee waarom je het forum ooit begonnen bent?

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Ma 28 Jul 2014 13:34

Een taxatieforum is zeker niet wat ik voor ogen had inderdaad. Maar wie ben ik? ;)

Ik ben er inderdaad geen voorstander van om de drempel te verhogen. Wat nog wel zou kunnen is dat je bijvoorbeeld als nieuwe gebruiker eerst jezelf moet voorstellen (bijv in SFB café) voordat je in andere forums mag posten. Dat zou de drempel dus leggen op 1 bericht voordat je met taxaties begint.
Maar ja: dan krijg je weer mensen die zich eerst voorstellen en vertellen dat ze graag een zwaard willen om vervolgens bijna een gelijk topic te openen in "Ik wil een zwaard". Of juist daar geen topic meer openen omdat het in SFB Café al staat.

Ik weet ook niet echt wat wijsheid is eerlijk gezegd. Ik sta open voor suggesties, maar wil liefst niet teveel drempels en regels opwerpen voor goedwillende gebruikers.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Kubikiri Asa

Berichtdoor Kubikiri Asa » Ma 28 Jul 2014 20:31

Ger,
Een taxatieforum is zeker niet wat ik voor ogen had inderdaad. Maar wie ben ik? ;)

DE Toean Besar. :shock:

Ik weet ook niet echt wat wijsheid is eerlijk gezegd. Ik sta open voor suggesties, maar wil liefst niet teveel drempels en regels opwerpen voor goedwillende gebruikers.

Dat laatste ben ik helemaal met je eens, maar eens afwachten of er nog medeforumgenoten zijn met suggesties. :thup: wellicht met ervaringen op andere fora.

Insane
Beheerder

Berichtdoor Insane » Di 29 Jul 2014 7:59

Ik vind het eigenlijk wel leuk om al die dingen te zien.
En ik zie het verschijnsel ook op andere fora.
Aangezien het forum vrij stil is ondervinden we er weinig hinder van dus wat mij betreft laten we het voor wat het is.

Als het de spuigaten uit loopt kunnen we altijd nog kijken hoe of wat toch?Het " kijk eens wat ik hier heb" topic is hier precies goed voor.

If it's a sword i'll use it like a sword.
If i want something pretty to hang on a wall,
i'll put up a picture of a flower or something.......

Kubikiri Asa

Berichtdoor Kubikiri Asa » Do 31 Jul 2014 10:36

Bedankt voor het delen van jullie ideeën hierover, zoals aangegeven was het "stof tot nadenken".

Dan is het advies van Ger, mij althans, wellicht het beste:
je hoeft natuurlijk ook niet te reageren op zulke topics.
:thup:

ti-lite
Moderator

Berichtdoor ti-lite » Vr 01 Aug 2014 8:17

:| :mrgreen: Weet je Kubikiri Asa volgens mij is het met zendelingen nog nooit goed afgelopen. :mrgreen:

Aan de andere kant, een opmerking dat wij geen taxatie forum zijn of dat aan onze taxaties geen rechten kunnen worden verleent zou misschien nog wel kunnen.
Dit in het Kijk eens wat ik hier heb gedeelte.

I must say, to die with one's sword still sheathed is most regrettable.

Miyamoto Musashi

Hans

Kubikiri Asa

Berichtdoor Kubikiri Asa » Vr 01 Aug 2014 12:08

Weet je Kubikiri Asa volgens mij is het met zendelingen nog nooit goed afgelopen.

Daar heb je een punt, om ergens in een duister oerwoud te eindigen op een BBQ klinkt nu niet echt aantrekkelijk. :lol:

Aan de andere kant, een opmerking dat wij geen taxatie forum zijn of dat aan onze taxaties geen rechten kunnen worden verleent zou misschien nog wel kunnen.
Dit in het Kijk eens wat ik hier heb gedeelte.

Daar zat ik nu ook aan te denken, de disclaimer aanpassen o.i.d. :thup:

Terug naar “Mededelingen en feedback”