Paul chen brengt nieuwe zwaarden op de markt.

Deel hier je ervaringen met producenten en winkels. Ook specifieke zwaarden kunnen hier besproken worden.
littlesamurai

Paul chen brengt nieuwe zwaarden op de markt.

Berichtdoor littlesamurai » Za 28 Feb 2009 15:59

Paul chen heeft eergister weer een nieuwe lijn katana's geintroduceert.
De zogenaamde: Raptor Series

Vind ze er erg mooi uizien, het filmpje onderaan ziet er ook erg mooi interressant uit :D

Linkhttp://www.casiberia.com/art_raptor.asp

linknl

Re: Paul chen brengt nieuwe zwaarden op de markt.

Berichtdoor linknl » Za 28 Feb 2009 22:08

Tja en van 5160 dus ben benieuwd of ze een hamon hebben of niet, de staalsoort zelf is heel erg geschikt voor zwaarden... tis namelijk een taai verenstaal.

More sweat in training is less blood in combat.

Rudolf

Berichtdoor Rudolf » Zo 01 Mar 2009 13:28

Ik denk dat als ze al een hamon hebben dat het een geëtste hamon is. Ik ben ook al een tijdje deze serie aan het volgen en het valt me vooral erg op dat ze een behoorlijk lage prijs hebben (in verhouding dan). Ik heb ze zelfs al op een amerikaanse site op pre-order gezien voor 250 dollar. :shock:

Ik denk dat dit zo'n beetje de nieuwe instapkatanas worden voor zware tameshigiri.

Rudolf

Berichtdoor Rudolf » Do 26 Mar 2009 9:40

Heeft iemand trouwens enig idee wanneer deze zwaarden in Europa op de markt komen? Ik heb ze al bij masterofswords gezien maar hier zet ik toch wat vraagtekens bij.

dave

Berichtdoor dave » Do 26 Mar 2009 22:03

Het worden 'hamonloze' zwaarden voor zover ik ben verteld en wanneer ze op de markt worden gegooid blijft nog een vraagteken :o

Soms begin ik de 'battle-ready-goed-voor-super-tameshigiri' onzin een beetje beu te worden , temeer omdat de meesten onder ons het bij een pak melk of zo houden en totaal geen kennis hebben ervan en een 'doorsnee katana' meer dan voldoende is. De XL serie gaat vlotjes door bamboe en andere harde zooi, zijn niet te lomp en zien er niet verkeerd uit...wat hebben we nog meer nodig ?

It's all about the hype.... en wat mensen willen geloven. Had je in het begin ook met het 9260 staal...iedereen was er plotseling van overtuigd dat dit 'het' materiaal was/is voor een super katana (ow en ik vergeet hier het L6 te vernoemen..) . Waarom precies , geen kat die het antwoord wist (op een paar na misschien) ...ja omdat ergens het woord siliconen werd vernoemd en het meer 'flexibel' was dus...

1070,1095,T10, L6, 9260....allemaal dezelfde shit eigenlijk want alles hangt van het procedé af waarin ze werden vervaardigd. Maar vraag een doorsnee mens wat ze willen uit het lijstje en 1070 zal onderaan staan...

Ik wou dat de zwaardwereld (en vooral de makers) meer open kaart speelden ipv. alle crap er rond te verkopen..traditioneel hier, handgesmeed en speciaal daar... Heeft er ooit al eens iemand aan gedacht dat er ook zoiets bestaat als CNC. En wees maar zeker dat ze dat bij grote bedrijven als die van Paul Chen maar al te goed kennen :o

Een prachtige quote die ik een marketeer ooit hoorde zeggen "..iedereen, ongeacht de branche waar je actief in bent, zit in de mode biz "...de zwaardwereld is daar geen uitzondering in..

Dave

Wat je wilt en krijgt in het leven is meestal niet hetzelfde....

dave

Berichtdoor dave » Do 26 Mar 2009 22:40

Mochten er mensen zijn die niet weten waar CNC voor staat, even dit filmpie bekijken vanaf 0:36 :

Die zijn er tenminste eerlijk over :D

Dave

Wat je wilt en krijgt in het leven is meestal niet hetzelfde....

littlesamurai

Berichtdoor littlesamurai » Vr 27 Mar 2009 13:24

dave schreef:Het worden 'hamonloze' zwaarden voor zover ik ben verteld

Das dan een tegenvaller :(
Maar inderdaad je hebt gelijk dave;)

De zwaarden worden gemaakt als broodjes bij de bakker....
Gr :D

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Vr 27 Mar 2009 16:02

Tsja, helaas gebeurt dit bij elk type zwaard. Voor ieder wat wils!
Traditioneel, machinaal of een combi van beide...

"The sword is the self, cutting through matter and time and penetrating to true insight."

littlesamurai

Berichtdoor littlesamurai » Di 31 Mar 2009 19:34

Hey :D
kreeg net een email binnen met informatie over de raptors:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

New Raptor Series Katana Available for Pre-Order

James Williams of Bugei Trading Company, Paul Chen of Hanwei Forge and CAS Iberia have long discussed the possibility of producing an entry-level cutting sword that would be tough, durable but still affordable. James Williams of Bugei Trading Company traveled to China to personally work with Paul Chen in evaluating the blades on various targets including thick tatami rolls as well as yellow bamboo. The result was 3 durable, tough sword designs that are 20% less expensive than our competitors' comparable swords.

New Raptor Series at Bugei Trading Company

Each blade is made from through-hardened 5160 steel. To keep costs down the steel is homogeneous 5160 (in other words it is not folded) and there is no hamon. Since these are geared as lower cost high performance swords the steel will not look like traditional Japanese steel. So while the blades don't have the intricate hamon or hada, careful consideration was given to the overall blade geometry to ensure the blades would be traditionally shaped so they would remain both sharp and durable on targets ranging from soft tatami to more difficult cutting targets.

Three different blade shapes were produced to provide a choice for the customer. The first is a "standard" 28-inch shinogi zukuri design with an 11" tsuka. This length combination and shape is one of the most common lengths used by Japanese sword art students. A 29-inch shobu zukuri design was also created with a 13" tsuka for those who like the early style "iris leaf" shape of shobu zukuri. And finally, a 28.5 inch Unokubi Zukuri ("cormorant's neck") sword with 13 inch tsuka was created for those who like the more exotic styling of a more complex blade shaping.

These blades are available on pre-order now at $399. For a limited time Bugei will ship each Raptor with a complimentary Bugei Wara (a traditional cutting target) so the customer will have a traditional target with which to test their sword. In addition to the free wara, Bugei will also include complimentary target preparation and soaking instructions, sword care instructions and cleaning instructions, and even detailed plans for building your own stand for tameshigiri practice using supplies readily available at your local hardware store. These are entry-level swords and we want to provide as much extra value as possible for the newcomer to Japanese swords.

There has been intense interest in these swords since they were first introduced. We will be receiving our stock of Raptors in limited numbers initially, so pre-order yours now to reserve a Raptor Series Katana!

En idd, geen hamon.....
Met nog 2 foto's erbij:D
Gr :D
Bijlagen
image002.jpg
2
image002.jpg (13.2 KiB) 3723 keer bekeken
image001.jpg
1
image001.jpg (10.69 KiB) 3722 keer bekeken

linknl

Berichtdoor linknl » Ma 06 Apr 2009 17:50

Dear Rudi,
Next week we will be receiving our first shipment of Raptors. We will receive all three models. For those of you that already have a backorder it will be shipped late next week. For those that were waiting on there arrival now would be a good time to place your order. They are arriving in limited quantities.

littlesamurai

Berichtdoor littlesamurai » Ma 06 Apr 2009 18:25

heb je een besteld? :D

linknl

Berichtdoor linknl » Ma 06 Apr 2009 22:07

Nee, ik koop geen productie kats meer...volg wel al het nieuws en een grote us dealer houdt me altijd op de hoogte van het laatste.

Ben zelf al een tijdje aan sparen voor een mooie Katana gemaakt door of een japanse smid of door Walter Sorrells incl proffesionle mount natuurlijk.

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Ma 06 Apr 2009 22:23

Hehe, hoever ben je al met sparen :mrgreen: ?

Ik hoop ooit nog eens naar japan te gaan om er hoogstpersoonlijk eentje te laten maken, ...wie weet!

"The sword is the self, cutting through matter and time and penetrating to true insight."

linknl

Berichtdoor linknl » Di 07 Apr 2009 21:17

ben al een aardig eind.. maar het is ook nog een eind. primaire leven gaat ook gewoon door weet je... moet weer naar Thailand langs moeders enzo.. :mrgreen:

Terug naar “Producenten, producten en winkels”