Hongkong verkopers

Deel hier je ervaringen met producenten en winkels. Ook specifieke zwaarden kunnen hier besproken worden.
scherpzeg

Hongkong verkopers

Berichtdoor scherpzeg » Ma 11 Sep 2006 18:24

Op ebay kom ik vaak dit soort katanas en naginatas tegen.
Linkhttp://cgi.ebay.nl/46-9-Musashi-Japanes ... dZViewItem

Gruwelijk goedkoop, enige nadeel is de hoge verzendkosten.
Is dit iets of kun je hier liever ver vandaan blijven.
Op zich heb je onder de 100 euro een leuke naginata, maar als het puur wallhangers zijn, dan hoeft het voor mij ook echt niet.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties en misschien dat 1 van jullie wel eens zoiets gekocht heeft.

Richard

Berichtdoor Richard » Ma 11 Sep 2006 19:09

Wow, dat is echt gruwlijk goedkoop zeg! Beetje te mooi om waar te zijn eigenlijk. Inderdaad jammer van de verzendkosten, anders kon je voor een euro een katana kopen om te zien of het wat is...

- AKA Dragon's Roar

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Ma 11 Sep 2006 19:21

Inderdaad, gruwelijk goedkoop. De eeuwige scepticus in mij zegt dat het te mooi is om waar te zijn, kijk ook maar eens naar het contactadres: awesome_katana[@]hotmail.com, yeah, right...
Aan de andere kant moet ik zeggen dat het er toch wel weer redelijk uit ziet. Maar aan foto's kun je een heleboel knutselen tegenwoordig. Ik koop mijn waar toch liever via een iets betrouwbaarder weg, en dan betaal ik maar wat meer.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

lordofthefields

Berichtdoor lordofthefields » Ma 11 Sep 2006 19:24

Ha! zeker van de vrachtwagen gevallen... :D

scherpzeg

Berichtdoor scherpzeg » Ma 11 Sep 2006 22:25

Die vrachtwagen moet dan ontiegelijk groot zijn als je ziet wat ze allemaal nog meer verkopen. Dit zijn verkopers uit China, die denk ik hun winst halen uit de verzendkosten. Ik kan me niet voorstellen dat het rond de 70 euro kost om dat ding hiernaartoe te verschepen.
Eigenlijk zou ik het gewoon uit moeten proberen, ik kan hem altijd wel weer verpatsen. Denk er nog even over na.

Peter

Troep

Berichtdoor Peter » Wo 13 Sep 2006 12:59

Hey,

Ik zou zeker troep verwachten. In het jaar dat ik inmiddels in China woonde kwam ik haast dagelijks in winkels waar men dit soort spul verkoopt. Allen hebben wel vage foto's van een of andere smid en een paar "test cutting" videotje's. Het staal echter, is van belabberde kwaliteit (veel te zacht, want met zacht staal is makkelijk te werken en het ziet er op een foto hetzelfde uit als hard staal).

Door 4 bamboe heen snijden met een naginate lijkt me ook geen kunst. Met een jian vereist het enige concentratie, maar met zo'n ding is het gewoon te makkelijk.

Maar ja, met het oog op de prijs kun je het inderdaad proberen. Heb zelf ook weleens de proef op de som genomen op die manier. Dat van die verzendkosten is een bekende truc met Chinese dealers. Kijk voor de grapmaar eens op Chinees antieke of "Chinese sword" op ebay, en je krijgt allemaal van die torenhoge verzendkosten bij anders erg goedkope items.

Express verzenden van een zwaard uit China hoeft niet meer dan 50 dollar te kosten. Met de reguliere post ben je zo'n 20-30 euro kwijt. Er is ook een regeling om een doos van 20 kilo voor 30 euro op te sturen, maar die is dan wel een aantal maanden onderweg. Ik wacht nog op een paar persoonlijke bezittingen die zo ergens tussen China en Nederland zitten.

-Peter

We are what we frequently do, excellence then is not an art but a habit.

-Aristotle

scherpzeg

Berichtdoor scherpzeg » Wo 13 Sep 2006 13:10

Ik heb ze een mailtje gestuurd, ben benieuwd wat hier uit komt.

scherpzeg

Berichtdoor scherpzeg » Wo 13 Sep 2006 16:25

Ik kreeg dit als antwoord terug, tsja, gooi dan wat dollars bovenop de vraagprijs zou ik zeggen.

Dear Sir
Yeah,you are correct but the item cost is more than 29.99 so we add it to shipping cost.and the sword cost is higher than shipping cost.
thanks for your understand
Badtrack

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Wo 13 Sep 2006 18:01

Inderdaad, dit is gewoon je reinste misleiding. Dat alleen al is voor mij reden om niet met ze in zee te gaan. Ik ben meer van het netjes zaken doen.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

scherpzeg

Berichtdoor scherpzeg » Wo 13 Sep 2006 18:19

In België zijn ze nu ook actief, toets maar katana in op ebay.

The Don

Berichtdoor The Don » Zo 01 Okt 2006 16:11

Inderdaad erg bekende truuk. Als verkopers truuks nodig hebben dan geeft het al aan dat het met hun producten niet echt snor zit...gewoon hevig negeren en doorsparen voor het echte werk is mijn mening!

littlesamurai

Berichtdoor littlesamurai » Di 17 Jul 2007 11:08

Ik denk dat het net zulks materiaal is als van de zwarte markt. Saya glijd er in een keer af bijvoorbeeld allemaal zulke dingen......

Edit Ger: Reacties over bumpen in Feedback gezet

Terug naar “Producenten, producten en winkels”