gevouwen custum made katana vanaf 500 E

Deel hier je ervaringen met producenten en winkels. Ook specifieke zwaarden kunnen hier besproken worden.
Martin

Re: gevouwen custum made katana vanaf 500 E

Berichtdoor Martin » Do 17 Apr 2008 18:56

Tekst moet eigelijk zij:

" Te Koop Chinees oud ijzer, totaal ongeschikt om ook maar iets van serieuze sport mee te beoefenen. Ik kan er een boel Japanse termen aanhangen om het nog enigsinds serieus te laten lijken maar helaas, iedereen die komt kijken ziet daar meteen doorheen. Ik gok eigelijk op mensen die er iets minder verstand van hebben. Ik moet die zooi wel duur verkopen want ik heb dure hobbies"

De hele oorspronkelijke tekst is 1 grote faut. Het ijzer aan mijn 11 jaar oude GMC pickup is nog van beter kwaliteit. Ik heb dus gewonnen, toch Capo di tutti Capi ?
Mag ik ook hakken met je nihonto ?

The Don

Berichtdoor The Don » Vr 18 Apr 2008 16:36

Katsumoto komt het dichtste bij qua fauten maar Martin heeft ook een mening :mrgreen: waar ik achter kan staan :thup:
Het is eigenlijk een grote grap naar mijn mening maar ik ben toch bang dat er mensen in trappen...

Helaas kan ik niet toestaan dat er met mijn nihonto gehakt gaat worden (het is een waki in shirasaya dus je mag er zoiezo niet mee hakken :wink: )
Ik neem wel wat hakwerk mee hoor, dus wees maar niet bang :wall:

Aliquando et insanire iucundum est
Blessed are the Geeks, for they shall internet the earth.

Christian

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Vr 18 Apr 2008 17:16

Yay!~ i wanna hold it! haha. ik vraag me af of ik mijn nihonto mee moet/mag/ga nemen... :o dr kan ook niet mee gehakt worden helaas.

"The sword is the self, cutting through matter and time and penetrating to true insight."

Kubikiri Asa

Berichtdoor Kubikiri Asa » Za 19 Apr 2008 8:46

Heren,
Niet om de pret te drukken maar wellicht is het een overweging waard om eens te kijken hoe men "verzekerings technisch" zit m.b.t. het op "safari" gaan met een Nihonto.
Achter in een auto zal er, op zich, weinig mee gebeuren maar in een trein/bus wordt nogal eens iets vergeten/gestolen, ik vrees dat als men op deze wijze z'n zwaard kwijtraakt de verzekering niets uitkeerd. :cry:

Baka Mo Ichi-Gei. (Even a fool has one talent.)

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Za 19 Apr 2008 11:43

Hehe, dan moet je het ten eerste wel laten verzekeren...wat ik niet gedaan heb gezien de relatief "goedkope" waarde. Dus het is an sich al niet slim om 'm mee te nemen vanwege dat feit, laat staat in de OV met zoiets.
Maar zeker een slimme opmerking van je Kubikiri...dat was me eerlijk gezegd nog niet te binnen geschoten. Hoe voor de hand liggend het ook was om dat wèl te doen haha!
:oops:

"The sword is the self, cutting through matter and time and penetrating to true insight."

ti-lite
Moderator

Berichtdoor ti-lite » Za 19 Apr 2008 12:53

Zowiezo zijn er enkele onder ons ( De Don bv. ) die dezelfde overweging als mij moeten/kunnen gaan maken. Namelijk om de verzameling apart te verzekeren. Onder een normale iinboedelverzekering wordt maar X bedrag uitgekeerd voor verzamelingen.
Het kan interessant zijn om daar eens je licht over op te steken. :D

I must say, to die with one's sword still sheathed is most regrettable.

Miyamoto Musashi

Hans

linknl

Berichtdoor linknl » Za 19 Apr 2008 13:34

die extra verzekring is helemaal niet zo erg duur, en zeker de moeite waard.
Ik zou me niet zoveel zorgen maken over nihonto in het OV, zelf jaren lang met heel dure dubbel loops in OV gereist, iedereen maar denken dat ik een instrument speelde :D

More sweat in training is less blood in combat.

sjors

Berichtdoor sjors » Vr 20 Jun 2008 15:53

We zijn ondertussen een paar maanden verder en raad eens wat ik lees op Antiekewapens.nl?
Onze eigen Enkhuizer Almanak;
Even de originele tekst overgenomen (dus met schrijffouten):

"Te Koop:
Zeer Mooie japanse militaire veld katana (Gunto). Voorzien van signatuur aan beidekanten van de kling.
(signatuur aan beide kanten; die zwaardsmid moet wel een hele lange naam hebben...)

De schede is gemaakt van leder,dit omdat dan het zwaard in optimale conditie blijft.
:shock: :stom: :wall:

Het is een handgemaakte blad en zeer scherp.

Dit is een hele mooi katana die zeker een aanwinst zal zijn voor u verzameling /collectie.

Het zwaard verkeerd in prima conditie en heeft geen schade.
(nee, vind je het gek; dat ding is gisteren uit de fabriek gekomen, heeft nog geen tijd gehad om beschadigd te raken)

Kortom een een hele bijzondere dus.
Graag serieus bieden anders heeft het geen zin."

Homo sapiens non urinat in ventum...

sjors

Berichtdoor sjors » Vr 20 Jun 2008 15:59

Oh ja, voor wie nog de behoefte heeft om het geheel zelf in ogenschouw te nemen:
Linkhttp://www.antiekewapens.nl/index.php?p ... el&id=2549

The Don

Berichtdoor The Don » Vr 20 Jun 2008 16:00

Erg jammer dat die zwaarden op deze manier aan de man moeten worden gebracht, een slecht gefabriceerd zwaard voor teveel geld proberen te verkopen kan ik nog begrijpen maar dat je dit onder duidelijke valse beschijvingen moet doen is pure oplichterij.
En trouwens "signaturen" aan beide kanten van de nakago komt wel voor dus dat is geen "bewijs" voor het al dan niet correct zijn van de beschrijving.

Christian

The Don

Berichtdoor The Don » Vr 20 Jun 2008 16:05

Trouwens het knopje "Meld illegale aktiviteiten" gezien :wink:

Christian

sjors

Berichtdoor sjors » Vr 20 Jun 2008 16:47

En trouwens "signaturen" aan beide kanten van de nakago komt wel voor dus dat is geen "bewijs" voor het al dan niet correct zijn van de beschrijving.

OK, maar onder signatuur versta ik sec de naam (cq handtekening) van de maker; dus niet een eventuele datering, plaats van aanmaak etc. :)

caba

Berichtdoor caba » Vr 20 Jun 2008 17:56

Freek schreef:Uitermate geschikt voor Tameshigiri en Iaido.

Ik heb een vraagje hierover. Het is misschien wat lang geleden (het eerste bericht :? ), maar kzou het toch willen weten. Ik dacht dat katana's voor Tameshigiri anders waren dan katana's voor Iaido. Ik dacht dus dat de katana's voor Tameshigiri een balans hadden van 4 cm of zelfs meer voor de tsuba (dus op de kling, om mijn ingewikkelde uitleg duidelijk te maken :P).Dit bevordert de slag en zo kan je dus makkelijker en sneller snijden. Iaido katana's hadden volgens mij een balans van 2 cm of minder voor de Tsuba hierdoor zijn de katana's minder goed om snijoefeningen te doen, maar wel goed om er kata-achtige oefeningen mee te doen (sorry, maar ik zou niet weten hoed je die oefeningen noemt :? ).
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Caba

For The Passion, For The Glory, For The Memories, For The Money, Your A Soldier, For Your Country, What's The Difference, ALL THE SAME!!!

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Vr 20 Jun 2008 19:33

Het verschil in katana wat betreft gebruik voor tatami omote / Iaido zal minimaal zijn. normaliter deed men zowel iai als tatami omote met een en hetzelfde zwaard...je had er immers maar één.
(sommigen 2) voor wat formelere situaties.
uiteraard zullen er mensen zijn die waarde hechten aan een andere balans bij bepaalde oefeningen met de katana, die er dan eentje custom laten maken. :)

caba

Berichtdoor caba » Vr 20 Jun 2008 19:47

:wall: :wall: :wall:
had ik zelf ook kunnen bedenken (dat smoerai maar 1 zwaard hadden)...
Toch bedankt :D

Caba

For The Passion, For The Glory, For The Memories, For The Money, Your A Soldier, For Your Country, What's The Difference, ALL THE SAME!!!

Terug naar “Producenten, producten en winkels”