Fuchi's kashira's, seppa's en menuki's gezocht

Topics die 3 maanden of ouder zijn worden hierin geplaatst.
Pim

Fuchi's kashira's, seppa's en menuki's gezocht

Berichtdoor Pim » Di 05 Jun 2012 23:08

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Pim. 40 lentes jong en wapensmid van beroep. Let wel; "vuurwapensmid" dus dat heeft meer met draai- en freesbanken als met ovens en en daadwerkelijk "smeden" te maken. Het hameren komt soms wel aardig overeen (grinnik). Echter, het bloed kruipt waar het niet gaan kan dus heb ik mijn oude liefde voor zwaarden weer opgepakt. Ik heb dan ook zeer recent (ze is nog onderweg) na een uitgebreid vergelijkend warenonderzoek (sbg is zeer informatief) een Cheness Tenchi Katana aangeschaft. Alhoewel ik in vroeger tijden wat aan iaido en kendo heb gedaan is het mijn bedoeling om daar wat hobbymatig mee te zwaaien (uiteraard veilig), goochelen (als het goed is zijn er nog wat kata achtige oefeningen en trucjes blijven hangen) en ter vermaak wat "back yard cutting" mee te plegen. Vuurwapens en het wapensmeden (en de handel en wandel daar in) is hobbymatig ontstaan en inmiddels is het gewoon werk. Erg leuk dus je hoort mij niet klagen hoor, maar inmiddels is het tijd voor weer es wat anders. Vandaar dus de Tenchi. Ik kan het echter niet laten.... Ze is nog niet eens gearriveerd en ik voel al de sterke drang om (net als met vuurwapens) de Tenchi te customizen.  Tsjah, das de aard van het beestje zullen we maar zeggen. Nou heb ik al wat geresearched aangaande Tsukamaki (lijkt me een leuke uitdaging), maar ik wil ook alle fittings vervangen. Ik zou zoiets zelf wel kunnen maken, maar het is nogal druk op het werk en het moet wel hobby blijven dus wil ik me (voorlopig) even beperken tot vervangen ipv construeren. Misschien dat ik wel een Tsuba ga maken, maar ook daar ben ik nog niet over uit. Mijn vraag is dan ook de volgende:

Heeft iemand nog wat leuke fuchi's, kashira's, seppa's, menuki's en eventueel tsuba's over die hij/zij voor een leuk prijsje wil wegdoen? Ook voor (mits ongebruikt) Ito in leer, zijde, katoen of dat tsunami spul (rood paars of blauw) hou ik me aanbevolen. Er zijn (zo bleek) talloze resources voor de door mij gezochte artikelen, maar aangezien ik nieuw en instappende ben wil mijn eerste prille stapjes op het gebied van Katana customizing nog even wat aan de goedkope kant houden. Ook zijn alle tips en tricks mbt bovenstaande (voorzover nog niet besproken op dit forum) ook zeer welkom. Ik kijk met belangstelling uit naar jullie reacties.

" In the words of the ancients, one should make his decision within the space of seven breaths. It is a matter of being determined and having the spirit to break through to the other side. "

-Ghost Dog-

Pim

Re: Fuchi's kashira's, seppa's en menuki's gezocht

Berichtdoor Pim » Vr 08 Jun 2012 12:43

Is dit zo'n rustig forum of is er echt niemand die wat koshirae (naar ik meen is dat de term) te veel heeft? Het hoeven geen ingewikkelde en serieus bewerkte versies te zijn hoor. Een beetje eenvoudig design lijkt me wel juist wel mooi. Over maatvoering maak ik me niet zo'n zorgen. Als het niet past maak ik het passend (is tenslotte m'n werk). Wat Hanwei of Dynasty Forge spares van iemand die zelf wat over heeft gehouden aan een customize project bijvoorbeeld? Een matching setje heeft de voorkeur. Ik heb al eens wat rond gekeken en die meneer Lohman heeft erg mooie dingen, maar goedkoop istie niet en dan moet het nog hier naar toe. Artsfeng zag er ook wel grappig uit, maar ik ben bang dat mijn nieuwe vriendin (Madam Tenchi....hmmm ik moet nog een passende naam voor haar bedenken) er dan een beetje kitsch gaat uitzien. Heeft er iemand ervaring met Artsfeng? Misschien heeft er nog iemand een leuke online winkel tip? Zoals gezegd zoek ik Fuchi, Kashira, Seppa etc. Ook ga ik wat Tsukamaki praktiseren en zoek ik wat Ito (dat katoene spul van Cheness gaat hem niet worden, ik zit te denken aan rode of paarse zijde of leer) en heb ik het in vuurwapenland zo druk dat ik me de moeite ga besparen en een Tsuba ga kopen (en eventueel een bestaande aanpas). Enfin, ik hoor het graag.

Grtz, P.

" In the words of the ancients, one should make his decision within the space of seven breaths. It is a matter of being determined and having the spirit to break through to the other side. "

-Ghost Dog-

linknl

Berichtdoor linknl » Vr 08 Jun 2012 13:15

Ik ga Zondag wel even voor je door de dozen..

More sweat in training is less blood in combat.

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Vr 08 Jun 2012 13:18

Ik denk niet dat veel mensen dit zomaar 'over' hebben. Maar je hebt wel winkels die zulks verkopen, zie bijvoorbeeld de banner van Samurai Sword Shop hieronder. Die hebben ook een afdeling met sword parts.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Pim

Berichtdoor Pim » Vr 08 Jun 2012 17:46

Hoi Linknl,

Als je dat wil doen, graag! Ik ben van de benieuwde.

Grtz, P.

-Ghost Dog-

linknl

Berichtdoor linknl » Zo 10 Jun 2012 23:22

Duurt iets langer heb nog geen tijd gehad..

linknl

Berichtdoor linknl » Ma 25 Jun 2012 11:09

klein ongeluk gehad en niet in staat om bij de dozen te komen,,heeft nog wat tijd nodig.

The Don

Berichtdoor The Don » Di 26 Mar 2013 13:17

ik heb nog wel wat liggen, heb je nog belangstelling?

Aliquando et insanire iucundum est
Blessed are the Geeks, for they shall internet the earth.

Christian

Terug naar “3 maanden of ouder”