iemand ervaring met Valiant Armoury ?

Informatie en vragen over aanschaf van zwaarden
sgian dubh

iemand ervaring met Valiant Armoury ?

Berichtdoor sgian dubh » Vr 17 Jul 2009 0:52

hallo , ik ben nieuw op dit forum en vraag me af of iemand van u al enige ervaring heeft met de wapens van Valiant Armoury .
ik zag op de site van 2sharp.nl enkele spullen die me wel wat lijken , nl de schotse dirk en 2 claymore zwaarden .
die dingen zien er echt wel goed uit , maar zijn ze ook kwalitatief van enige waarde , of enkel goed om aan de muur te hangen ?

conanti dabitur

ti-lite
Moderator

Re: iemand ervaring met Valiant Armoury ?

Berichtdoor ti-lite » Vr 17 Jul 2009 8:25

Die zwaarden zijn goed. Zelf heb ik The Praetorian.
Hier kun je wat meer reviews en gegevens vinden over Valiant Armoury.

I must say, to die with one's sword still sheathed is most regrettable.

Miyamoto Musashi

Hans

Celtic WebMerchant

Berichtdoor Celtic WebMerchant » Do 06 Mei 2010 20:02

Hallo Sgian dubh,

Zwaarden Valiant Armoury hebben hun voor en nadelen. We hebben zelf een tijdje een groot aantal van deze zwaarden verhandeld, maar ze werden relatief weinig verkocht. De zwaarden zijn niet geheel gebaseerd op replica's en vaak zijn ze veel te zwaar voor echte exemplaren. Nou moet ik toegeven dat veel Amerikaanse producenten zoals Cold Steel dat ook hebben.
Zelf geef ik bij Valiant Armoury zwaarden de voorkeur aan de laatmiddeleeuwse modellen. Al blijven ook deze te zwaar en vaak wat gemoderniseerd afgewerkt ten opzichte van de echte Oakeshott type XVIII modellen.

Celticwebmerchant.com Celts will rise again!

Bart V

Berichtdoor Bart V » Vr 07 Mei 2010 7:30

De oude serie van zwaarden van Valiant Armoury, waar jij dus in geïnteresseerd bent zijn niet zo goed. Meestal zijn ze te zwaar. Deze hele serie staat gepland om vernieuwd te worden maar dat kan nog even duren. De nieuwere zwaarden van Valiant Armoury zijn daar in tegen wel goed, ontworpen door zwaardsmeden Gus Trim en John Lundemo en voor de looks heeft Christian Fletcher gezorgd. Dit zijn de Performance Cutting Line, Signature Collection, Valhalla Collection en Regal Collection. Van die zwaarden heb ik de AT304s en de AT303s is nu net door de douane heen. Deze zwaarden kan 2sharp als het goed is ook leveren, zo heb ik namelijk de AT304s gekocht maar het kan de moeite zijn verschillende prijzen te vergelijken, vaak is het zelfs de moeite waard zelf te importeren.
Ow en toevallig heb ik net een topic aangemaakt over een loterij van een Amerikaanse zwaarden verkoper, leden van zijn forum maken kans op de Valiant Armoury Wallace Claymore en Scottish Dirk http://swordnation.proboards.com/index.cgi?board=specialsdeals&action=display&thread=1070&page=1 (wel zelf verzendkosten betalen).
Als je echt op zoek bent naar een goede Claymore kan ik in de productie zwaarden markt er maar 1 bedenken en dat is die van Armour Class of Scotland en volgens mij verkoopt Celtic Webmerchant ook Armour Class dus waarschijnlijk kan die er meer over vertellen.

sgian dubh

Berichtdoor sgian dubh » Za 08 Mei 2010 1:15

ik heb ondertussen een Scottish Dirk en een Braveheart ( Sgian Dubh ) van Cold Steel op de kop kunnen tikken , nu nog proberen die gratis Claymore te scoren , dan is het schots gekleurde plaatje compleet !

conanti dabitur

littlesamurai

Berichtdoor littlesamurai » Za 08 Mei 2010 7:58

En hoe zit dat dan met de japanse zwaarden,
Zijn de katana's van valiant kwalitatief goed?

Ik vind de arai mizu erg mooi:

http://www.swordsdirect.com/valiant-arm ... words.html

linknl

Berichtdoor linknl » Za 08 Mei 2010 15:13

Keer zo'n katana in de hand gehad, komt overeen met de overige chinese instappers.... not worth the trouble.

More sweat in training is less blood in combat.

Bart V

Berichtdoor Bart V » Za 08 Mei 2010 21:50

Katana's maken ze niet meer, dus wat er nog over is zijn de restjes van vorige partijen en het is dus vaak niet mogelijk te ruilen als er iets niet goed aan is omdat er bijna geen van deze katana's nog op de markt zijn. Ik heb er nooit met een gespeeld maar er staan 2 reviews op het SBG forum van deze katana's.
Zover ik weet is Valiant Armoury zich nu vooral op de Europese/Westerse zwaarden aan het richten maar ze houden de optie open om in de toekomst weer Japanse zwaarden te maken.

Edit; Als je een Valiant Armoury katana gaat kopen check dan eerst even bij de leverancier of hij die dus nog wel kan leveren, als de leverancier de katana niet op voorraad heeft kan het dus nog wel eens lastig zijn nog zo'n katana te vinden omdat ze niet meer gemaakt worden.

Terug naar “Ik wil een zwaard...”