Antiek zwaard.

Informatie en vragen over aanschaf van zwaarden
riddertje

Antiek zwaard.

Berichtdoor riddertje » Vr 22 Jan 2010 23:02

Hallo zwaardliefhebbers,

Ik wil een zwaardcollectie aanleggen. Waar kan ik een antiek middeleeuws ( 12 de, 13 de, 14 de eeuw ) zwaard kopen?

Mvg,

Mario.

ti-lite
Moderator

Re: Antiek zwaard.

Berichtdoor ti-lite » Za 23 Jan 2010 8:27

Hallo Mario,

Bedoel je echt antieke zwaarden.
Die zijn nogal vrij prijzig, een slordige € 25.000,00 per stuk. ( komma en punt staan niet verkeerd )

Af en toe is er in Nijmegen een antiekveiling waar deze items verkocht worden. Dit is ook waar
deze geschatte verkoopsprijs vandaan komt. De werkelijke prijs kan wat lager, maar natuurlijk ook nog veel hoger liggen.

I must say, to die with one's sword still sheathed is most regrettable.

Miyamoto Musashi

Hans

Eamane

Berichtdoor Eamane » Wo 03 Mar 2010 12:34

... En als je voor een leukere prijs toch middeleeuwse wapens wilt...

Pavel Marek
Kovex
Malle Heks

Verkopen allemaal historisch correcte wapens (dus aan de hand van bodemvondsten en afbeeldingen etc) die ook voor full contact gevechten geschikt zijn.

Er zijn er nog vele meer... Albion bijvoorbeeld heeft dan weer scherpe wapens, waar de rest wat ik opnoemde allemaal bot is (Zou toch niet leuk zijn als je tijdens een show oid echt doodgaat... ;))
Albion heb ik overigens zelf geen ervaring mee.
Ik heb zelf een zwaard dat bij de Malle Heks vandaan komt;
http://www.swordfactsbenelux.nl/talhoffer

*Vertrouwen doen wey op ons swaerd*

Celtic WebMerchant

Berichtdoor Celtic WebMerchant » Ma 24 Mei 2010 20:22

Hallo Mario,

een collectie antieke zwaarden aanleggen klinkt inderdaad erg goed. Antieke zwaarden kosten wel wat, maar veel moderne smeden zoals Pavel Marek en Kovex halen het uiteraard niet bij het echte werk. Zelf adviseer ik om voornamelijk verzamelaarsbeurzen af te lopen en niet te snel met een oordeel klaar te staan. Let goed op want er is vrij veel bedrog in die markt aanwezig.

U doet er verstandig aan u goed in te lezen, vooral Oakeshotts en Petersens zwaardtyperingen kunnen u een eind op weg helpen. Zelf verkopen we replica's en deze hebben we zelf ook op Oakeshott getypeerd. Direct valt op dat bij veel smeden de combinaties van pareerstangen, pommels en klingen niet kloppen. Sommige smeden zetten dus onderdelen die 800 jaar met elkaar verschillen in een zwaard.
De link voor onze Oakeshott zoekmachine is http://celticbritain.net/zwaardtyperingen-middeleeuwen.htm Let op, de daar aangeboden zwaarden zijn replica's en dus niet antiek.

Mocht u een antiek exemplaar vinden en twijfelen aan zijn historische waarde, dan kunt u altijd contact opnemen met info@celticbritain.co.uk in dat geval zullen we u er zo goed mogelijk over adviseren.

Celticwebmerchant.com Celts will rise again!

schipper

Berichtdoor schipper » Za 04 Sep 2010 20:44

Mario
Kijk een op de site van Bolk antiek. dit is de zaak waar je antieke zwaarden en etc kunt kopen.
gr
Martin

FAW287fr

Berichtdoor FAW287fr » Za 30 Apr 2011 21:09

Hallo ik heb een stuk of 8 antieke zwaarden uit de middeleeuwen. Geen idee wat ze waard zijn, maar wil ze graag van de hand doen aan een liefhebber. Ik doe er niets mee en heb ze 45 jaar geleden van mijn vader gekregen. Stuur me maar een reactie naar *knip*
Laatst gewijzigd door Ger op Zo 01 Mei 2011 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen mailadressen aub

Insane
Beheerder

Berichtdoor Insane » Zo 01 Mei 2011 9:05

FAW287fr schreef:Hallo ik heb een stuk of 8 antieke zwaarden uit de middeleeuwen. Geen idee wat ze waard zijn, maar wil ze graag van de hand doen aan een liefhebber. Ik doe er niets mee en heb ze 45 jaar geleden van mijn vader gekregen. Stuur me maar een reactie naar *knip*

Je kan ze altijd even op het verkooptopic "zwaardenmarkt"gooien met wat info en foto's?
Ik ben wel nieuwsgierig.

If it's a sword i'll use it like a sword.
If i want something pretty to hang on a wall,
i'll put up a picture of a flower or something.......

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Ma 02 Mei 2011 17:39

Inderdaad, posten in de koop/verkoop sectie van het forum zorgt voor wellicht nog wat meer liefhebbers! En zodoende ook meer kans voor u om ze van de hand te doen :)
Succes met de handel !

"The sword is the self, cutting through matter and time and penetrating to true insight."

d' Artagnan

Berichtdoor d' Artagnan » Zo 15 Jan 2012 13:11

Hallo Mario, probeer het eens op Bolk antiques. Ook voor harnassen e.d. Allemaal echt oveigens. Mvgr

luckyjack

Berichtdoor luckyjack » Vr 20 Jul 2012 18:23

riddertje schreef:Hallo zwaardliefhebbers,

Ik wil een zwaardcollectie aanleggen. Waar kan ik een antiek middeleeuws ( 12 de, 13 de, 14 de eeuw ) zwaard kopen?

Mvg,

Mario.

Hallo Ti-Lite.
Welke veiling in Nijmegen is dat dan ???
Ik heb namelijk een zwaard uit de 14de eeuw welke ik wil veilen.

Groetjes Luckyjack.

luckyjack

Berichtdoor luckyjack » Zo 04 Aug 2013 22:38

beste.

Ik heb een zwaard uit 1400 te koop

luckyjack

Berichtdoor luckyjack » Zo 04 Aug 2013 22:41

riddertje schreef:Hallo zwaardliefhebbers,

Mvg,

Mario.

welk veilinghuis is dat dan want ik heb een middeleeuws zwaard welke ik dan wil veilen ?

Kubikiri Asa

Berichtdoor Kubikiri Asa » Ma 05 Aug 2013 11:09

Luckyjack,
welk veilinghuis is dat dan want ik heb een middeleeuws zwaard welke ik dan wil veilen ?

Ik vermoed dat Ti-lite veilinghuis Hessink bedoelt (Ti-lite, je verbetert me wel als ik het mis heb)
http://hessink.nl/
Helaas is faillissement aangevraagd vlak na de 1e post van riddertje, ik weet niet hoe het er nu (3 jaar later) voorstaat met het eventueel "heropstarten" van het veilinghuis.

Baka Mo Ichi-Gei. (Even a fool has one talent.)

ti-lite
Moderator

Berichtdoor ti-lite » Wo 07 Aug 2013 8:58

Yep dat is/was hem inderdaad.

I must say, to die with one's sword still sheathed is most regrettable.

Miyamoto Musashi

Hans

Terug naar “Ik wil een zwaard...”