Fuji Forge -functional line-

Informatie en vragen over aanschaf van zwaarden
N.vanVeen

Fuji Forge -functional line-

Berichtdoor N.vanVeen » Do 02 Jun 2011 4:21

Hallo,
Ik ben van plan om een katana to kopen die wel tegen een stootje kan. Hij hoeft niet persee de scherpste te zijn, zo lang hij maar niet snel bot word of breekt.
Nu zag ik op dat er een nieuwe smeederij is genaamt -fuji forge- die functionele zwaarden van 9260 springsteel maakt. Van nature ven ik wispulturig over kleine bedrijfjes. Heeft iemand hier misschien ervaring met dit bedrijf??

Groetjes,

Insane
Beheerder

Re: Fuji Forge -functional line-

Berichtdoor Insane » Do 02 Jun 2011 7:26

N.vanVeen schreef:Hallo,
Ik ben van plan om een katana to kopen die wel tegen een stootje kan. Hij hoeft niet persee de scherpste te zijn, zo lang hij maar niet snel bot word of breekt.
Nu zag ik op dat er een nieuwe smeederij is genaamt -fuji forge- die functionele zwaarden van 9260 springsteel maakt. Van nature ven ik wispulturig over kleine bedrijfjes. Heeft iemand hier misschien ervaring met dit bedrijf??

Groetjes,

Hoi N,

Het ziet er uit als wat het moet kosten, een lowbudget katana waar er zoveel van zijn.
Maar omdat er nog niet veel info verkrijgbaar is zou ik me er niet aan wagen.
Voor dat geld of een beetje meer zou ik liever een Hanwei Raptor kopen. Die zijn van 5160 verenstaal en die kunnen een stootje hebben.
voor het zelfde geld koop je een ook een practical van Hanwei.
Van deze modellen is genoeg info te vinden en er zijn al velen reviews van geschreven.

Mocht je wel voor de Fuji gaan dan zien we natuurlijk graag een review tegemoet.

Groet,

If it's a sword i'll use it like a sword.
If i want something pretty to hang on a wall,
i'll put up a picture of a flower or something.......

The Don

Berichtdoor The Don » Do 09 Jun 2011 10:14

Ik heb een zwaard van Fuji Forge, erg goede kwaliteit wat betreft afwerking, ik heb geen ervaring met de snijeigenschappen van deze zwaarden omdat ik hem niet heb gebruikt.

Aliquando et insanire iucundum est
Blessed are the Geeks, for they shall internet the earth.

Christian

Ruben van Aken

Berichtdoor Ruben van Aken » Do 09 Jun 2011 20:10

Ik heb zelf een practical katana van Paul Chen waar ik redelijk tevreden over ben. ik vind het wel jammer dat ik geen PK plus heb gekocht aangezien de PK niet uit elkaar te halen is. Hij snijd lekker en de prijs/kwaliteit verhouding is goed.

/R

Terug naar “Ik wil een zwaard...”