Vraag over rapier zwaard

Informatie en vragen over aanschaf van zwaarden
Maximus

Vraag over rapier zwaard

Berichtdoor Maximus » Za 19 Okt 2013 22:08

Hallo allemaal!

Ik zou graag mijn eerste zwaard willen kopen ter decoratie en vind rapiers erg mooi.
Nou ben ik deze rapier ( http://rapierstore.com/basket-rapier/ ) tegen gekomen en vroeg mij af of iemand ervaring heeft met rapier zwaarden; Is deze van goede kwaliteit? Is het het geld waard etc.
Als noob zijnde vond ik dit zwaard niet al te duur want hij ziet er erg mooi uit, maar zoals ik al zei ik ben een noob en zou erg graag tips horen van mensen die er wat vanaf weten voor dat ik een miskoop bega.

Alvast bedankt!

"Is that your sword, or are you just happy to see me?"

Insane
Beheerder

Re: Vraag over rapier zwaard

Berichtdoor Insane » Zo 20 Okt 2013 18:59

Deepeeka stond voornamelijk bekend om zijn matige tot slechte kwaliteit van zwaarden maken.
Slechte constructie en slordig afgewerkt was de norm.

De laatste jaren zijn de kwaliteit aanzienlijk gaan verbeteren, het begon met hun helmen maar de zwaarden schijnen nu ook veel beter geworden.
De nieuwe reenactment zwaarden zijn ook door Celtic webmerchant in het assortiment opgenomen,
Het zijn misschien niet de beste zwaarden de ze verkopen, maar gezien de prijs geloof ik wel een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Deze Rapier ziet er niet gek uit, en als je hem koopt hoor ik graag je ervaring en wat foto's.

Gr,

If it's a sword i'll use it like a sword.
If i want something pretty to hang on a wall,
i'll put up a picture of a flower or something.......

Maximus

Re: Vraag over rapier zwaard

Berichtdoor Maximus » Di 22 Okt 2013 12:43

Erg bedankt voor je reactie Insane, geeft me al gelijk een beter beeld over deze rapier, ben nog een beetje aan het twijfelen zie nou dat diezelfde webshop wel aantal mooie rapiers erop heeft staan maar dit zal uiteindelijk mijn keuze een stuk makkelijker gaan maken! :D

"Is that your sword, or are you just happy to see me?"

Terug naar “Ik wil een zwaard...”