WKC

Informatie en vragen over aanschaf van zwaarden
Crypto

Berichtdoor Crypto » Do 02 Nov 2006 12:02

zoals ik het kan zien zijn het wat kleine krasjes/schaafplekjes dus gewoon goed invetten.
heeft iemand een beschrijving hoe ik hem uit elkaar kan halen?

scherpzeg

Berichtdoor scherpzeg » Do 02 Nov 2006 17:45

Krassen op het blad horen er bij een nieuw zwaard niet op te zitten, ik zou het niet accepteren in ieder geval.

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Do 02 Nov 2006 17:52

Inderdaad, meteen terugsturen. Ergens op zijn website heeft Zwaardstunter iets staan over garantie. Daar heeft ie vast ook iets staan over dat soort beschadigingen en hoe je dat moet regelen.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

The Don

Berichtdoor The Don » Vr 03 Nov 2006 12:25

Krassen horen niet op een nieuw zwaard inderdaad, bij zwaardstunter mag je zonder opgaaf van reden binnen 7 dagen je item terugsturen en dan krijg je je geld terug. Daarnaast heb je natuurlijk nog gewoon de garantiebepalingen maar ik weet niet in welk detail dit is mbt zwaarden. (wat is wel acceptabel en wat niet). Mijn suggestie is gewoon terugsturen en geld terugeisen (als je nog binnen de 7 dagen zit). Garantie heb je waarschijnlijk niet aangezien het een schoonheidsfoutje is en geen constructiefout.

scherpzeg

Berichtdoor scherpzeg » Vr 03 Nov 2006 16:20

Geld terug eisen is misschien wel een drastische maatregel, maar ik zou zeker een gaaf exemplaar eisen.

The Don

Berichtdoor The Don » Vr 03 Nov 2006 16:32

ja maar kijk op zich valt een krasje niet onder de noemer garantie (Handgemaakte producten mogen een mate van imperfectie bezitten volgens de wet), wel heb je altijd het recht om een product aangeschaft via internet binnen 7 dagen te retourneren waardoor je het volledige aankoopbedrag (zonder verzendkosten welteverstaan) terug zou moeten krijgen.

scherpzeg

Berichtdoor scherpzeg » Vr 03 Nov 2006 16:51

Ik geloof dat er een aantal krassen op het blad zaten.
Dat er een enkele imperfectie op het blad zit(roest e.d daargelaten) kan natuurlijk altijd, maar als je een nieuw blad koopt dient dit toch wel minimaal te zijn. Aan de andere kant, als hij ermee kan leven, kan hij hem net zo goed houden. Ik denk echter dat omruilen geen enkel probleem zal zijn. Je wilt natuurlijk hetzelfde model maar dan in goede staat, geld terug kan, maar in 1e instantie wil je een zwaard kopen, en niet het geld terug ontvangen om daarna op zoek te gaan naar een andere leverancier of iets dergelijks.
Vandaar mijn reactie dat geld terug eisen misschien een beetje vreemd is, aangezien je uiteindelijk wel dat zwaard wil hebben.

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Vr 03 Nov 2006 17:46

Ik heb even de garantiebepalingen van Zwaarstunter opgezocht:

Zwaardstunter schreef:8. Garantie

8.1 Zwaardstunter garandeert de deugdelijkheid en/of bruikbaarheid van de door haar geleverde artikelen, conform de aangeboden specificaties, alsook de niet-strijdigheid met de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. De op de factuur vermelde dagtekening geldt als ingangsdatum voor de garantie.

De door Zwaardstunter verleende garantie vervalt bij excessieve of normaal te achten slijtage, of indien de beschadiging of het defect kennelijk het gevolg is van:

• nalatig onderhoud, opzet of grove nalatigheid;

• sprake is van gebreken die ontstaan zijn door foutief of onoordeelkundig gebruik

• (over)verhitting door verwarmingsbronnen, het blootstellen van artikelen aan vochtigheid, extreme warmte, koude of droogte;
• reparaties verricht door de klant zelf of door derden, of indien de klant Zwaardstunter onvoldoende in de gelegenheid stelt de klacht te verhelpen;
• van buiten komend onheil (brand, blikseminslag, overstroming, natuurrampen, enz.);
• het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing;
• als de klant in gebreke blijft aan zijn verplichtingen te voldoen.

• u wijzigingen aan het artikel of apparaat heeft aangebracht;
Geen garantie wordt gegeven op verkleuringen of afwijkingen van ondergeschikte aard, die technisch niet te voorkomen zijn en volgens het gebruik algemeen aanvaard worden.

8.2 Garantieaanspraken kunnen alleen binnen de gestelde garantietermijn binnen 14 dagen na ontdekking van het gebrek schriftelijk bij Zwaardstunter worden ingediend en wel met een korte omschrijving van het gebrek en onder toezending van een kopie van de factuur.

8.3 Deze garantie houdt in dat indien aan de in 8.2 gestelde voorwaarden is voldaan, Zwaardstunter het artikel of repareert of vervangt (ter keuze van Zwaardstunter) zonder dat u de kosten daarvan dient te betalen. Deze garantie omvat echter geen bijkomende kosten, zoals van in het kader van de reparatie of vervanging getroffen noodzakelijke (bouwkundige e.d.) voorzieningen alsmede ook portokosten.

8.4 Vervangen zaken dan wel onderdelen worden eigendom van Zwaardstunter.

8.5 Koper is volledig aansprakelijk jegens Zwaardstunter voor alle kosten die zijn ontstaan als gevolg van niet gegronde klachten, waaronder te verstaan valt klachten aan zaken waarvan de garantietermijn is verstreken.

8.6 Garantieverlening door Zwaardstunter geldt slechts voor de koper en niet voor derden. Voor zover de garantie wordt ingeroepen met betrekking tot zaken, of onderdelen van zaken die Zwaardstunter heeft betrokken van derden, kan de verplichting tot het verstrekken van garantie door Zwaardstunter nimmer verder strekken dan de garantieverplichtingen welke de derden ten opzichte van Zwaardstunter hebben.

Dus gewoon even contact leggen via de mail en het wordt netjes geregeld, mits je nog binnen de 14 dagen zit.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Crypto

Berichtdoor Crypto » Di 21 Nov 2006 10:41

ik heb nog eens goed gekeken en het waren uiteindelijk geen krasjes maar het leek erop omdat er een hoop vet op zat, het was uiteindelijk zo af te wrijven.

toch bedankt allemaal

水 土 火 空

- Toine

The Don

Berichtdoor The Don » Di 21 Nov 2006 13:58

Gelukkig maar!

scherpzeg

Berichtdoor scherpzeg » Di 21 Nov 2006 18:13

Wrijf hem niet droog, maar doe er een nieuwe vetlaag op, anders heb je zometeen een ander probleem.

:twisted: roest :twisted:

Terug naar “Ik wil een zwaard...”