Advies bij aanschaf zwaard

Informatie en vragen over aanschaf van zwaarden
Subenu

Advies bij aanschaf zwaard

Berichtdoor Subenu » Vr 01 Dec 2006 23:47

Beste Zwaarden verzamelaars :)

Ik ben zelf erg geintereseerd in oosterse wapens met name zwaarden. Nu wil ik voor het eerst een katana kopen maar er is zoveel op de markt dat ik het een beetje moeilijk vind om een keuze hierin te maken.
Ik ben opzoek naar een katana die voldoet aan de volgende eisen

- De Katana moet uit elkaar te halen zijn
(ik bezit zelf een wakizashi die dit niet kan en dit is erg
vervelend) en eventueel moeten er nieuwe onderdelen voor
aan te schaffen zijn (nieuwe tsuba enz)
- hij moet "practicale" zijn hoeft niet scherp te zijn (mag wel:P)
maar het moet niet zo zijn dat als je ermee rondzwaard dat
het zwaard uit zijn handvat schiet :P

ik wil zelf tussen de 100 en 150 uitgeven. Is er voor dit geld een goed een netjes afgewerkt zwaard te krijgen ? Ik hoop dat iemand hier me advies kan geven over mijn aankoop.

Alvast bedankt

Greetz,

Subenu

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Za 02 Dec 2006 9:48

Hoi Subenu, en welkom. Een practical katana voor 100-150 euro zal lastig worden. Als je kijkt naar het goedkope segment (Cheness, Cas Iberia), ben je voor een fatsoenlijke katana toch wel meer dan € 150,- kwijt. Er is natuurlijk wel de practical katana van Cas/Hanwei, maar die kun je niet uit elkaar halen. Cheness biedt wel katana's aan voor $140,-. Ik zie dat Drakenbol deze nu aanbiedt voor € 148,50. Ik weet alleen niet wat ze rekenen voor verzending, dat kan ik niet vinden op hun site.

Veel goedkoper zou ik het niet weten voor een beetje katana die ook nog uit elkaar te halen is.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Subenu

Berichtdoor Subenu » Za 02 Dec 2006 20:42

Bedankt voor de snelle reactie op mijn bericht :) Ik vraag me alleen af of zon cheness zwaard van een beetje goede kwaliteit is. Op het forum heb ik namelijk gehoord dat met name de chessnes en de mashiro kwaliteitief niet echt goed zijn. Welke merken adviseren je zelf ? vooral op drakonbol zijn veel verschillende merken te krijgen maar ik heb geen idee wat nou kwalitetief goed spul is.

Als iemand zo vriendelijk zou willen zijn mij te adviseren wat een goed merk is zou ik het erg waarderen :D

Greetz,

Subenu

The Don

Berichtdoor The Don » Za 02 Dec 2006 22:06

Als je verder geen snijoefeningen gaat doen (op rieten matten) dan kun je best een Cheness kopen, wil je echter ook een zwaard hebben die wat meer kan dan alleen maar mooi zijn dan zou ik even doorsparen en voor een Paul Chen gaan uit de practical serie. Je wil er ook een die uit elkaar te halen valt dus dan kun je al geen practical katana nemen dus dan kom je snel op een practical plus/pro of een uit de nieuwe practical serie (XL/Light) maar dan moet je minimaal 250 euro willen besteden.
Maar kortom een Cheness is best aan te raden, een Masahiro is absolute bagger!

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Za 02 Dec 2006 23:44

Cheness maakt geen verkeerde zwaarden op zich, best stevig en met een nette afwerking. Maar als je het zwaard echt wil gaan gebruiken voor snij-oefeningen dan zul je toch iets meer geld moeten uitgeven.

Subenu

Berichtdoor Subenu » Zo 03 Dec 2006 18:11

Ok op basis van jullie adviesen denk ik dat ik ga voor de Practical Pro Katana van Paul Chen zodra mijn cash flow het weer toelaat ;)
nog 1 vraagje zit er veel verschil in een Hanwei of een Paul Chen katana ?
ze staan namelijk beide onder de naam Cas Iberia

Richard

Berichtdoor Richard » Zo 03 Dec 2006 18:59

Geen verschil. Cas Iberia = Hanwei = Paul Chen.
Waarom wil je de Pro en niet de Plus? Gewoon nieuwsgierigheid.

- AKA Dragon's Roar

Subenu

Berichtdoor Subenu » Zo 03 Dec 2006 20:28

Goede vraag hmm ik denk dat ik de tsuba van de pro iets mooier formgegeven vind.

Overgens als ik alleen een muurhanger zou kopen zou ik kwa design gaan voor de Masahiro White Shadow Katana vind hem er op afbeelding erg mooi uitzien. Of natuurlijk de Masamune van Sephiroth :P

welke websites zijn er eigenlijk naast drakenbol en zwaardstunter voor de aanschaf van zwaarden ? ken er niet zoveel in nederland

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Zo 03 Dec 2006 21:07

Er zijn er niet zoveel als dat er supermarkten zijn nee ;)
Maar op onze linkenpagina kun je er wel een paar vinden. En dat zijn ook allemaal shops waar leden van SFB goede ervaringen mee hebben.
Laatst gewijzigd door Ger op Zo 03 Dec 2006 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

The Don

Berichtdoor The Don » Zo 03 Dec 2006 21:49

De Pro heeft een dikker blad en een veel langer handvat in vergelijking met de plus. Voor snijoefeningen is de pro in mijn optiek beter geschikt.

Terug naar “Ik wil een zwaard...”