Zwaard kopen

Informatie en vragen over aanschaf van zwaarden
Saelcallo

Berichtdoor Saelcallo » Vr 01 Dec 2006 12:12

Weet iemand waar je een (goedkope) en Battle ready Katana kan kope?
Ik heb al op Zwaardstunter gekeken...en daar zijn ze duur..
En in de winkels waar ik ben geweest is het allemaal decortief

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

The Don

Berichtdoor The Don » Vr 01 Dec 2006 12:40

Nou dit is wel erg basale informatie, kun je misschien wat gedetaieerdere vragen stellen?

Wat is je budget?
heb je nog specifieke eisen aan je zwaard? (differentieel gehard, echte roggehuid op je Tsuka, etc...)

Als je een basis zwaard zoekt raad ik altijd de practical katana van Paul Chen aan. Deze is verkrijgbaar vanaf 189 euro

Saelcallo

Berichtdoor Saelcallo » Vr 01 Dec 2006 12:44

Me budget ligt aan de prijs...
als ik de prijs weet kan ik sparen..
en niet egt specifieke eisen...
ja, niet van die onnodige sier erin...
En 1 vraag: wat is het verschil tussen een practical en een Pro?

(\__/)

(O.o )

(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

The Don

Berichtdoor The Don » Vr 01 Dec 2006 12:55

Okee dan denk ik dat je moet gaan kijken voor een zwaard van tussen de 150 en 300 euro, je hebt dan een goed en functioneel zwaard.
Ik denk dat of een Practical katana of een practical plus of Pro een goede keuze is, het grote verschil tussen de practical en de pro is de lengte van zowel het blad als het handvat (tsuka). De pro is een behoorlijk groot zwaard vergeleken met "standaard" katana's.

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Vr 01 Dec 2006 13:51

Zie onder anderen ook de artikels De Hanwei practicals en De samuraizwaarden van Paul Chen elders op deze site.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Richard

Berichtdoor Richard » Vr 01 Dec 2006 15:07

Ik bezit zelf een practical katana en practical plus wakizashi. Ik kan je aanraden om voor een practical plus katana te gaan. Ik wil niet beweren dat een gewone practical niet goed is, want ik ben nog steeds erg blij met die van mij. Ik heb hem alleen wel wat verbouwd, zo ver mogelijk dan. Dat is gelijk het grote minpunt van de normale practical, je kan hem niet uitelkaar halen voor onderhoud of om andere onderdelen te plaatsen. En het gebruik van plastiek roggenhuid en menuki is niet zo mooi, maar zijn wel te vervangen. De tsuba is ook erg simpel, die kan je helaas niet verwijderen.

Wil je iets authetiekers spaar dan door voor de plus. Ik wilde het een paar jaar geleden niet aannemen, maar het is het sparen waard.

Voordelen van de plus
- mooiere hamon
- echt roggenhuid (ziet er mooier uit dan plastiek)
- het zwaard is uit elkaar te halen

Nadeel is het synthetisch leer om de greep.

Moet er wel bij zeggen dat de antieke look (bruine verf) van beide zwaarden er snel af gaat....

Kijk ook eens naar de performance serie op de website van Hanwei/Cas Iberia

- AKA Dragon's Roar

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Vr 01 Dec 2006 16:12

Ik denk dat de performance serie al wat aan de dure kant is voor iemand die op zoek is naar goedkoop en de artikelen van Zwaardstunter te duur vind. Ik zou zo gauw uit mijn hoofd ook geen Nederlandse winkel weten die de performance serie verkoopt, of doet Warrior supplies dat? Zoniet, dan moet je ook nog eens de verzend- en importkosten betalen.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Richard

Berichtdoor Richard » Vr 01 Dec 2006 16:31

Swordshop.eu a.k.a. Drakenbol verkoopt ze. En moet zeggen tegen zeer concurrerende prijzen. Practical katana Performance serie is er al voor 213 euro, gratis thuisbezorgd.

Er werd veel gespamed door Drakenbol, maar moet eerlijk zeggen dat de prijzen zeer gunstig zijn, ook van de overige artikelen. Geen idee hoe de controle en service is natuurlijk. (ok, hier lok ik mss nikszeggende reacties op als: "de service en controle bij drakenbol is super!" :wink: )

- AKA Dragon's Roar

The Don

Berichtdoor The Don » Vr 01 Dec 2006 16:53

ik verkoop toevallig mijn ongebruikte practical en practical pro katana voor schappelijke prijzen :wink:

http://forum.swordfactsbenelux.nl/viewtopic.php?t=233

scherpzeg

Berichtdoor scherpzeg » Vr 01 Dec 2006 22:16

Ik denk dat iedere leverancier wel voor en tegens hebben.
Drakenbol is gunstig, maar helaas duurt de levering soms lang ivm geen voorraad. Althans dat is mijn ervaring. Verder prima contact, maar daar bestaan ook andere meningen over. Persoonlijk heb ik tot nog toe positieve ervaringen, afgezien van de lange levertijd.
Zwaardstunter is wat duurder, prima contact, alleen de laatste tijd kampt hij met mail problemen waardoor hij nauwelijks bereikbaar is. Snelle levering omdat er voorraad is.
Verder heb je ingali, geen ervaring mee, maar hoor hier ook enkel positieve geluiden over, afgezien van de prijs.
Ook heb je nog de particuliere ondernemingen, die snel kunnen leveren, maar moeilijk concurrerend kunnen zijn door de minimale afname. Wel heb ik hier tot nog toe de beste ervaring mee.
Waar je in ieder geval niet moet kijken is bij de dumpzaken of ondernemingen zoals the old man, veel te duur. Je betaalt hier soms 100 euro meer voor een practical katana. Dat er mensen zijn die niet langer kijken dan hun neus lang is, ik verbaas me er nog steeds over. Helaas heb ik die fout in het verleden ook gemaakt.

Terug naar “Ik wil een zwaard...”