[Nieuws] Inval bij Zwaardstunter

Informatie en vragen over aanschaf van zwaarden
Ger
Oprichter

[Nieuws] Inval bij Zwaardstunter

Berichtdoor Ger » Vr 24 Mar 2006 12:20

Gisteren (23-3-2006) is er een inval geweest bij Zwaardstunter. De eigenaar werd beschuldigd van illegale praktijken. Gedeeltelijk klopt dit, ook al wist hij dit zelf niet, volgens zijn eigen verklaring.

De verklaring van de eigenaar kun je hier lezen: Linkhttp://www.shinken.nl/forum/index.php?topic=111.0

Om te voorkomen dat je illegale dingen doet met zwaarden, verwijs ik naar het sticky bericht dat Dragon's Roar zojuist nog heeft gepost: Wat mag wel en wat mag niet. Lees dit goed voordat je een zwaard koopt. Als je al zwaarden hebt, kan het ook geen kwaad je geheugen nog eens op te frissen!

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Richard

Berichtdoor Richard » Vr 24 Mar 2006 13:14

Ja, had het ook gezien op Vier in het land (vandaar mijn wat mag wel, wat mag niet post), zat vanochtend al te zoeken naar het bericht op internet. Ik had niet meegekregen dat het bij zwaardstunter was..... Ik hoop niet dat hij veel problemen krijgt.

Kan me voorstellen dat je nogal schrikt!

Het heldert wel gelijk een aantal dingen op.

Ik heb het bericht ook op de homepage gezet.

CaladriusDracon

Berichtdoor CaladriusDracon » Vr 24 Mar 2006 17:14

tja... dit soort dingen gebeuren er dus als je een wet hebt met een groot grijs gebied erin.

Ik heb de wapenwet al meerdere malen doorgenomen... en weet dus ook wat er wel/niet mag. maar ik heb ook wel gemerkt dat een heel scala aan wapentuig ( vooral de kleinere sier wapens) in het grote grijze gebied vallen. Veel dingen staan er zeer duidelijk in, verborgen wapens, stilleto's en andere automatische messen, drop point messen, push daggers enz. Maar over net zoveel dingen kan je je vraagtekens plaatsen.

Een kennis van mij werkt zelf bij de douane... en zelfs hij kon ( nadat ie ook zelf binnen de Douane navraag had gedaan) niet exact vertellen hoe het in elkaar zat.

Aan het zwaard worden hoge idealen, wonderbaarlijke krachten en een eigen Leven toegeschreven.

Het is een symbool van de Geest, de lucht en het duidelijke onderscheid.

Blessed Be.

Richard

Berichtdoor Richard » Vr 24 Mar 2006 17:35

Een aantal artikelen leken mij wel duidelijk: rubbere nunchaku's, bamboe samurai zwaard en het namaak pistool.
De rest is wel vaag, dat een mes of zwaard met iets om het handvat valt onder boksbeugel..... Als je er nu naar kijkt is dat ook wel weer te begrijpen.

Dat de wapenwet een grijs gebied heeft snap ik wel, er zijn zo veel verschillende soorten wapens, die kunnen moeilijk allemaal bij naam genoemd worden. Er worden ook steeds weer nieuwe fantasie wapens uitgegeven.

CaladriusDracon

Berichtdoor CaladriusDracon » Vr 24 Mar 2006 20:23

Ja die Heavy Metal FAKK ( fantasy zwaard met ENORME beugel met ENORME spikes erop) vond ik wel wat ver gezocht.... voorla als je het als "boksbeugel" gaat beschouwen.

Ook zo'n bamboe samurai set vind ik wat overdreven... dit was toch echt geen verborgen wapen.

De push-dager achtigen vind ik dan niet zo vreemd... wel dat je ze overal kan kopen en dat ook de importeur ze uit buitenland kan laten overkomen.

Namaak pistool??? ken ik niet van de site.... mischien over het hoofd gezien.

Aan het zwaard worden hoge idealen, wonderbaarlijke krachten en een eigen Leven toegeschreven.

Het is een symbool van de Geest, de lucht en het duidelijke onderscheid.

Blessed Be.

Richard

Berichtdoor Richard » Za 25 Mar 2006 0:16

Het filmpje van 4 in het land is te streamen vanaf hun website. Je kan ook een reactie naar hun sturen.

Linkhttp://www.rtl.nl/(/actueel/4inhetland/)/components/actueel/4inhetland/2006/12/200603233.xml
Kan er geen link van maken, dus even kopieëren en plakken in je browser...

Over de bamboo katana, dat lijkt toch echt op een stuk imitatie bamboo en niet op een zwaard. Ook de beugels onder diversen zijn gewoon boksbeugeld met messen eraan.

Wat ik niet snap is dat een katana in Shirisaya weer geen verborgen wapen is.

scherpzeg

Berichtdoor scherpzeg » Za 25 Mar 2006 1:04

Niemand pakt mijn shinto in shirisaya af, ik zal hem met mijn leven verdedigen.......

Die bamboo vind ik wel vreemd, de paul chen versie mag weer wel.
Zowieso een vreemde zaak, weer word het moeilijker gemaakt om een verzameling te hebben, terwijl je op elke straathoek aan een pistool kunt komen.
In plaats van Wezep in de gaten houden, kunnen ze beter een mannetje extra op Kruiskade zetten.
Liep laatst over straat, toen een aspirant agentje een boete uitschreef aan een fietser, die daar niet mocht fietsen,
5 meter verder stonden 10 jongeren drugs te handelen, daar durfde Jan-junior met de pet niets tegen te doen.
Zielige vertoning, dit blauwe geweld. Ze kiezen liever voor de makkelijke boetes.

Ger
Oprichter

Berichtdoor Ger » Za 25 Mar 2006 9:02

Het is inderdaad vreemd dat hier zoveel tamtam over gemaakt wordt, terwijl ik me geen incident kan herinneren waar het mis is gegaan bij wapenverzamelaars.
Hoewel ik sommige dingen wel snap hoor, zoals die werppennen. Die zijn nou eenmaal verboden, je zou toch wel verwachten dat dhr. Thoma dat zou weten.
Maar om doe Heavy Metal FAKK nou als boksbeugel te beschouwen... Tuurlijk, je kan er rake klappen mee uitdelen. Maar als je nou eens gaat nadenken hoe boksbeugels worden gebruikt, dan werkt het helemaal niet. Boksbeugels verberg je in je zak totdat je ze gebruikt. Dat zie ik met die FAKK nog niet snel gebeuren eigenlijk. Je zou er dus de hele tijd open en bloot mee over straat moeten lopen totdat je het een keer nodig hebt. Yeah right.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Richard

Berichtdoor Richard » Za 25 Mar 2006 9:51

Misschien dat de Paul Chen versie van de bamboo katana niet op voorraad was? Of anders, nu ik het plaatje bekijk, lijkt deze weer meer op een katana in shirisaya ipv een verborgen wapen. Dat sierzwaard lijkt nergens op een katana, je kan er zo mee over straat.

Wat de boksbeugels betreft, je moet ergens een grens stellen toch? En het blijft een moelijke kwestie, ook voor de justitie zo blijkt uit het commentaar van de politie woordvoeder. Op de video zijn trouwens meer illegale wapens te zien die niet op de website staan, zoals werpsterren en een zwaard in wandelstok.

Wie maakt er nu eigenlijk veel tam tam van? De politie heeft zijn werk gedaan, zoals ik op het forum van zwaardstunter al zei: het is makkelijk te zeggen "ga boeven vangen". Feit blijft dat dit ook werk is van de politie, binnen een korps heb je trouwens ook verschillende functies....

Enige die veel (?) tam tam maakt is de media, maar wij eigenlijk nog meer :lol:
De media laat maar weer blijken niet genoeg research te doen en laat alleen horen wat "hot" is. "Op de website zijn de meest bizarre wapens te zien" En dan zie je een plaatje van de practical katana..... :roll: Maar zo gaat het al jaren en zo zal het altijd gaan.

Liep laatst over straat, toen een aspirant agentje een boete uitschreef aan een fietser, die daar niet mocht fietsen,
5 meter verder stonden 10 jongeren drugs te handelen, daar durfde Jan-junior met de pet niets tegen te doen.
Zielige vertoning, dit blauwe geweld. Ze kiezen liever voor de makkelijke boetes

En ben jij op meneer de agent afgestapt om er iets van te zeggen? Dat valt toch wel onder je burgerplicht.... En heb je lang genoeg staan kijken om te zien dat de agent niet naderhand iets gedaan heeft, of wellicht contact heeft gezocht met een collega?

Er zijn genoeg agenten die goed werk leveren, maar daar hoor je ook niks van in de media.

Maar ja, waar dit alles toe zal leiden? Waarschijnlijk veranderd er niet veel, behalve voor Zwaardstunter dan.

scherpzeg

Berichtdoor scherpzeg » Za 25 Mar 2006 11:12

Zielige vertoning, dit blauwe geweld. Ze kiezen liever voor de makkelijke boetes

En ben jij op meneer de agent afgestapt om er iets van te zeggen? Dat valt toch wel onder je burgerplicht.... En heb je lang genoeg staan kijken om te zien dat de agent niet naderhand iets gedaan heeft, of wellicht contact heeft gezocht met een collega?

Toevallig heb ik daar idd wat van gezegd, ik werd vriendelijk, dringend en dwingend verzocht mij met mijn eigen zaken te bemoeien en door te lopen. Er stond een oude bromsnor bij, die anderen op afstand hield. Tuurlijk leveren ze ook goed werk, maar dit viel mij op.
Die heavy metal 'boksbeugel'is trouwens op iedere zwarte markt open en bloot verkrijgbaar.

Maar ja, waar dit alles toe zal leiden? Waarschijnlijk veranderd er niet veel, behalve voor Zwaardstunter dan.[/quote]

Richard

Berichtdoor Richard » Za 25 Mar 2006 11:22

Dat is slecht zeg, hij had je op z'n minst moeten bedanken. Velen zouden gewoon niks gezegd hebben.

Op de website van Politie Noord- en Oost-Gederland is trouwens het persbericht te lezen.
Laatst gewijzigd door Richard op Za 25 Mar 2006 11:37, 2 keer totaal gewijzigd.

scherpzeg

Berichtdoor scherpzeg » Za 25 Mar 2006 11:36

Ik merk sinds Balkenende een uitbarsting van blauw geweld op straat.
De burger voelt zich onveilig, dus zie je nu meer agenten op straat.
Niets mis mee, maar dan moeten ze wel prioriteiten stellen.
Die groep drugshandelaars vond ik wel wat belangrijker dan dat jongetje van een jaar of 9 die een boete kreeg.
Ook een fout geparkeerde auto vind ik minder belangrijk dan een vechtpartij(ja, ook hier getuige van geweest)
Makkelijke boetes uitschrijven zijn ze dol op, dan echt een probleem aanpakken.
Zwaardstunter aanpakken is makkelijker dan de illegale wapenhandel opsporen.

Richard

Berichtdoor Richard » Za 25 Mar 2006 11:49

Dat is natuurlijk waar. Als een agent bezig is een boete uit te schrijven en hij ziet een vechtpartij dan moet hij zeker zijn aandacht op de vechtpartij richten. Zelfde geldt natuurlijk voor de drugshandelaars. Maar echt niet alle agenten zijn zo.

Omdat Zwaardstunter makkelijker is aan te pakken dan illegale handel, wil dat niet zeggen dat ze Zwaardstunter niet moeten aanpakken en ook niet dat de politie niets tegen illegale handel doet.

Verder is er een hoop wat de politie doet waar jij en ik geen weet van hebben. Zaken die ze niet in het openbaar willen hebben. Maar dan moeten ze wel goed op hun spullen letten natuurlijk.....

scherpzeg

Berichtdoor scherpzeg » Za 25 Mar 2006 14:58

Mee eens, ongeacht dat zwaardstunter een legitiem bedrijf is, houd dat natuurlijk niet in, dat deze niet mag worden aangepakt als hij iets illegaals aanbiedt.
Ik denk wel dat het met een sisser af zal lopen. Het enige wat ik zie wat niet mag is een wandelstok en wat shuriken.
De rest kan je in iedere dumpzaak en zwarte markt kopen. Het pistool, een groen plastic ding, belachelijk dat ze die innamen, ook de nunchuks, deze zijn volgens mij van plastic en mogen dan weer wel.
De politie doet haar werk, maar volgens mij zijn hier wat overijverige ambtenaren bezig geweest.
Ook de trainingswapens, welke op diverse andere sites verkrijgbaar zijn en in menig sportzaal liggen, zijn ingenomen en daar verbaas ik me over.
Vallen ze nu ook iedere dojo binnen om te zien wat daar ligt?

Richard

Berichtdoor Richard » Za 25 Mar 2006 15:04

Bij de sportschool waar ik pencak silat geef stikt het van de politiemensen, dus ze komen zo binnen vallen... :lol:

Die nuchakus lijken mij rubber, van een hard soort. Maar goed, ik denk ook dat het allemaal wel zal loslopen. En het leeft verder alleen bij de zwaardenfanaten, de rest van Nederland is het al lang weer vergeten denk ik.

Terug naar “Ik wil een zwaard...”