Dragon's Roar,
Bij Hineri maki zoek je het midden op van het stuk ito wat gebruikt wordt, en ga je vanuit dat midden wikkelen naar 2 kanten toe.
Ik teken eerst op de tsuka af tot waar de ruitjes koemen, en het gedeelte waar de ito gewoon om de tsuka gedraaid wordt.
dan zoek ik op de ito punt dat de ito verdeeld in 2/5 - 3/5, dus je hebt dan aan 1 zijde een stuk ito hangen van 2/5 van de lengte en aan de andere zijde 3/5.
Ik weet niet of 4 meter voldoende is, ik probeer eerst even losjes een wikkeling om te zien hoe ik uit kom en dan zie ik ook of ik voldoende overhou voor de eindknoop.
Op de website waar de bovenstaande plaatjes vandaan komen, knippen ze het deel af dat onder het gedraaide gedeelte door zou lopen, en aan het eind van het gedraaide gedeelte wordt het weer toegevoegd zodat het laatste stuk ruitjes gemaakt kan worden.
Bij de tsuka die ik gebruikt heb lag de same wat dieper in het hout van de tsuka, en heb ik de ito heel gelaten en langs de rand van een same paneel door laten lopen zodat het niet zichtbaar is.
Ik hoop dat je van het bovenstaande iets van kunt maken, valt niet mee om dat in een paar woorden goed uit te leggen.

Baka Mo Ichi-Gei. (Even a fool has one talent.)