Kendo

Alles over oosterse en westerse martial arts en over het gebruik van zwaarden.
Syco
Beheerder

Kendo

Berichtdoor Syco » Wo 19 Nov 2008 17:29

Ik heb een intressante documentaire over kendo gevonden op het internet. van national geographic.

http://nl.youtube.com/watch?v=MXMfPPWkMVY

Neem er even de tijd voor (hij duurt 46 min). ik vond hem zeer intressant en leerzaam alleen een beetje vervelend dat de chinese ondertiteling over de engels is heen geplaatst maar je mist niet te veel.

"Quemadmodum Gladius Neminem Occidit, Occidentis Telum Est"

- A sword never kills anybody; It's a tool in the killer's hand. -

ChingChuan

Re: Kendo

Berichtdoor ChingChuan » Wo 19 Nov 2008 19:44

Koreaans :P

Maar inderdaad, dat is echt een hele mooie en geweldige documentaire. Kijken allemaal!

littlesamurai

Berichtdoor littlesamurai » Do 20 Nov 2008 16:17

Ja en ik heb hem ook gezien, Heb hem zelf op dvd met NL Subs:)
Erg mooie documentaire idd....

Benchmade

Berichtdoor Benchmade » Do 27 Nov 2008 15:26

Leuke documentaire, leerzaam ook. Persoonlijk vind ik het ook erg goed dat de eisen zo hoog liggen voor een dergelijke hoge dangraad. Anders loopt straks iedereen er straks mee rond, i.p.v. alleen degenen die de stijl ook daadwerkelijk voldoende beheersen.

"The people should not be afraid of the government, the government should be afraid of the people." - V for Vendetta

janvanbrabant
Verbannen

Berichtdoor janvanbrabant » Do 27 Nov 2008 16:27

Benchmade schreef:Leuke documentaire, leerzaam ook. Persoonlijk vind ik het ook erg goed dat de eisen zo hoog liggen voor een dergelijke hoge dangraad. Anders loopt straks iedereen er straks mee rond, i.p.v. alleen degenen die de stijl ook daadwerkelijk voldoende beheersen.

Sorry maar de Tai Ki Ken DO leden spreken zichzelf hier nu wel tegen of zie ik dat verkeerd?

.p.v. alleen degenen die de stijl ook daadwerkelijk voldoende beheersen

En dat gold een paar posts geleden niet voor Sihan Wiersma? Ik vat dit niet meer. Toen stelde men nog dat het niet nodig was om stijlen te beheersen om ze te begrijpen?!

Nou...... Ik zou bijna weer vervallen in mijn oude taalgebruik.

Benchmade

Berichtdoor Benchmade » Do 27 Nov 2008 16:36

Waarom wist ik toch dat u dit hierop zou zeggen. :P Voldoende is iets anders dan perfect. Maar laten we niet ook dit topic ver******.

"The people should not be afraid of the government, the government should be afraid of the people." - V for Vendetta

Bushidog

Berichtdoor Bushidog » Do 27 Nov 2008 17:23

janvanbrabant schreef:Nou...... Ik zou bijna weer vervallen in mijn oude taalgebruik.

LOL, oude taalgebruik zeg 'ie.
Zo oud is dat ook weer niet. Moet ik soms even de uiterst respectvolle (NOT!) PB quoten die je mij gister hebt gestuurd?
Maar goed... I'll get me coat....

If you seek skill in the Sword, first seek sincerity of the heart, for the former is but a reflection of the latter"

sjors

Berichtdoor sjors » Do 27 Nov 2008 17:56

Ben benieuwd hoelang dit goed gaat... :?

(krijg het idee dat de discussie en de plaats veranderd zijn maar de teneur weer dezelfde kant op gaat... :cry:
Vos... haren ... streken; hoe zat het ook al weer?)

Homo sapiens non urinat in ventum...

Bushidog

Berichtdoor Bushidog » Do 27 Nov 2008 18:54

Beste Sjors,

mijn excuus voor bovenstaande reactie.
Je hebt geheel gelijk. Zoals ik al aangaf onttrek ik mij uit de (inmiddels zeer persoonlijk geworden) discussie, dus had ik bovenstaande post ook niet moeten neerzetten :wall:
Ik zal mij verder onthouden van enige reactie op dit gebied en vrolijk verder posten in andere topics :thup:

Met vriendelijke groet,
Bushidog

If you seek skill in the Sword, first seek sincerity of the heart, for the former is but a reflection of the latter"

sjors

Berichtdoor sjors » Do 27 Nov 2008 19:06

Bushidog,
Voor en van mij was het maar een (weliswaar verwachte) constatering...
Uiteraard ben ik geen moderator maar Ik apprecieer je oprechtheid, in alle eerlijkheid moet ik natuurlijk wel erkennen dat jij niet de eerste was die hier op deze pagina een "uitglijder" maakte in deze (niet zo hele nieuwe) discussie...
Wat mij betreft (en dat is natuurlijk weer helemaal persoonlijk want hoeft niemand mij serieus te nemen :wink: ) hoef je je niet uit een discussie terug te trekken.

Homo sapiens non urinat in ventum...

caba

Berichtdoor caba » Wo 03 Dec 2008 17:41

discussie of niet, dit was een leuke en mooie documentaire :D...

Caba

For The Passion, For The Glory, For The Memories, For The Money, Your A Soldier, For Your Country, What's The Difference, ALL THE SAME!!!

Terug naar “Martial arts en zwaardgebruik”