Zwaardvecht verenigingen

Alles over oosterse en westerse martial arts en over het gebruik van zwaarden.
pstralen

Zwaardvecht verenigingen

Berichtdoor pstralen » Zo 23 Sep 2007 15:21

Goedemiddag allemaal,

Sinds kort hebben een vriend en ik erover na zitten denken bij een zwaardvechtvereniging te gaan (of hoe je deze ook noemt). De meeste dingen die we vonden gingen echter over oosterse wapens en technieken.

Wij zijn zelf geinteresseert in de westerse zwaarden en technieken en vandaar dus ook mijn vraag:

Kan iemand mij verwijzen naar een vereniging met als thema de westerse kant? Broadswords, longswords, shields, spears etc ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Het fijnste zou zijn zo dicht mogelijk bij Arnhem.

Alvast bedankt!
Peter

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Zo 23 Sep 2007 15:36

Hallo Peter,

Ten eerste welkom op dit zwaardenforum. Zelf ben ik hier ook net nieuw, maar dat betekend niet dat ik je niet kan helpen met wat info ;)

Ik heb 't een en ander opgezocht, wellicht had je het zelf al gevonden. Helaas zijn deze Westerse zwaardvecht verenigingen niet erg in de buurt van Arnhem. Wat je wel zou kunnen doen is informeren naar eventuele andere verenigingen die zij kennen wat dichterbij huis is.
Niet geschoten, altijd mis.

Link 1: Linkhttp://www.langenort.nl/ (Limburg)
Link 2: Linkhttp://www.zwaardvechten.nl/content.php (Locatie in Amsterdam en in Heemstede)

Succes! :wink:

"The sword is the self, cutting through matter and time and penetrating to true insight."

Edwin

Berichtdoor Edwin » Zo 23 Sep 2007 16:00

volgens mij zat er een MA school in ede

dit is een link Linkhttp://www.yoseikan.nl/?action=kobudo

Jay

Berichtdoor Jay » Zo 23 Sep 2007 16:59

Tis alleen niet wat hij zoekt. Hij is op zoek naar een westerse variant. :wink:

Kijk eens op http://www.zwaardvechten.nl/content.php

Edwin

Berichtdoor Edwin » Zo 23 Sep 2007 18:31

whoops sorry :oops:

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Zo 23 Sep 2007 19:01

Katsumoto schreef:Link 1: Linkhttp://www.langenort.nl/ (Limburg)
Link 2: Linkhttp://www.zwaardvechten.nl/content.php (Locatie in Amsterdam en in Heemstede)

Succes! :wink:

Lol! gaat lekker zo, aziatisch ipv westers en dubbele links posten *gniffel* :wink:

"The sword is the self, cutting through matter and time and penetrating to true insight."

Jay

Berichtdoor Jay » Zo 23 Sep 2007 19:20

dubbele links posten

3x :lol:

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Zo 23 Sep 2007 19:24

Jay schreef:
dubbele links posten

3x :lol:

Hehe, *grom grom* je hebt gelijk :P Die Peter zal wel denken... :roll:

Eamane

Berichtdoor Eamane » Ma 24 Sep 2007 0:20

Linkhttp://www.zwaardvechten.nl is het nu, zonder /content enzo :P

En zeg het even als je daar gaat kijken(in heemstede dan) dan zal ik opletten :wink:
AMEK heeft locaties in Heemstede (haarlem..) amsterdam en deventer :P

Verder is er nog zwaard en steen. Zul je even voor moeten googlelen :wink:

*Vertrouwen doen wey op ons swaerd*

pstralen

Berichtdoor pstralen » Di 25 Sep 2007 7:04

Heel erg bedankt voor jullie reacties. De AMEK ziet er zeer goed uit en Deventer is niet erg ver reizen.

Zag alleen dat de kosten 39 euro per maand bedragen. Is dit niet heel erg veel? Beetje rare vraag natuurlijk, hangt ervanaf wat je ervoor over hebt.

Heel erg bedankt allemaal!

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Di 25 Sep 2007 17:11

Die AMEK Vereniging ziet er mijn insziens redelijk 'professioneel' uit.
Ik denk dat die kosten dan wel meevallen in dat opzicht...als je nagaat dat sommige oosterse zwaardvecht verenigingen het dubbele al dan niet 3 voudige vragen...

En als je ook nog eens met hun materiaal mag oefenen...dan is het zeker de moeite waard!

-Niels

Eamane

Berichtdoor Eamane » Di 25 Sep 2007 17:35

Bij de AMEK mag je gebruik maken van de (houten) wapens die zij zelf hebben, het wordt echter wel op prijs gesteld als je je eigen zwaard koopt(Bij Lopes...)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet echt weet wat kosten betreft. Ik train 5 uur per week, voor hetzelfde bedrag als dat ik betaalde toen ik nog 2 uur trainde. Nou heb jij daar weinig aan, aangezien Lopes hier in Haarlem woont en dus maar 1 keer per week lesgeeft in Deventer, tegenover 3 keer per week in Haarlem.

Wat mij betreft isd het het geld dubbel en dwars waard, het is maar net wat je er zelf voor over hebt...

Als je verder nog dingen over de AMEK wilt weten; je kunt mij alles vragen :wink:

*Vertrouwen doen wey op ons swaerd*

Richard

Berichtdoor Richard » Di 25 Sep 2007 17:39

Katsumoto schreef:als je nagaat dat sommige oosterse zwaardvecht verenigingen het dubbele al dan niet 3 voudige vragen...

:shock: meen je dat? Zijn er echt verenigingen die zo'n 117 euro per maand durven te vragen? Wat krijg je daar te leren dan zeg.

- AKA Dragon's Roar

ti-lite
Moderator

Berichtdoor ti-lite » Di 25 Sep 2007 17:52

Dragon's Roar schreef: :shock: meen je dat? Zijn er echt verenigingen die zo'n 117 euro per maand durven te vragen? Wat krijg je daar te leren dan zeg.

Ehm, hoe je snel rijk kunt worden :D

I must say, to die with one's sword still sheathed is most regrettable.

Miyamoto Musashi

Hans

Katsumoto

Berichtdoor Katsumoto » Di 25 Sep 2007 19:50

Ja, zo'n prijs betaal je bijvoorbeeld als je les neemt van een sensei die in hoog aanzien staat, of wat meer privé les krijgt in ipv met 20 anderen.
Ook betaal je dat als ze wat groter georganiseerd zijn en een eigen dojo + materialen hebben etc. (om maar wat voorbeelden te noemen)
Binnekort (7okt a.s.) ga ik een dag meekijken bij een wat minder bekende, doch zeer hoogwaardige, iaido school hier in Den Haag. Eens zien wat zij voor contributie vrage :wink:

-Niels

Terug naar “Martial arts en zwaardgebruik”