Nihonto vs moderne productie katana

Plaats hier je reacties op je artikelen, sword reviews, enz. die op de homepage staan.
Hoofdpagina

Berichtdoor Hoofdpagina » Do 23 Okt 2014 9:34

Deel 1
Auteur: J KLaver

Omdat ik mijn kennis omtrent Nihonto de laatste tijd flink aan het verdiepen ben, wil ik me wagen aan een kleine introductie om iedereen wat meer bekend te laten maken met Nihonto en het onderscheid t.o.v. moderne productie zwaarden. Het wordt in ieder geval niet een opsomming van talloze smeden uit verschillende perioden en scholen.
Lees verder...

Dit is het eerste deel van een serie over de nihonto vs. de moderne katana. Jordy Klaver, eigenaar van Samurai Katana Shop zal de komende periode regelmatig een nieuw deel publiceren.
De volgende keer zal hij ingaan op de Sugata, de Hada en de Hamon. Hou de site dus in de gaten!

Hoofdpagina

Re: Nihonto vs moderne productie katana

Berichtdoor Hoofdpagina » Ma 10 Nov 2014 20:52

Deel 2

Na een introductie en in te zoomen op de kantei, gaan we in dit deel verder in op de Sugata en de Hada.
Lees verder...

Hoofdpagina

Berichtdoor Hoofdpagina » Wo 03 Dec 2014 20:24

Deel 3

Na een introductie en inzoomen op de Sugata en de Hada gaan we in dit deel verder in op de Hamon en de Hataraki.
Lees verder...

Hoofdpagina

Berichtdoor Hoofdpagina » Vr 20 Feb 2015 8:41

Deel 4

Na een introductie en inzoomen op de Sugata en de Hada en vervolgens inzoomen op de Hamon en de Hataraki gaan we in dit deel in op de Nakago en de NBTHK.
Lees verder...

Terug naar “Reacties op artikelen”